Fel tankar ?!

Mer
18 år 11 månader sedan #13648 av Angel
Fel tankar ?! skapades av Angel
Jag har tänkt på en sak. Jag ar massa konstiga tankar på fel ställen. Idag stod jag på stationen på väg hem. Då blir det som om någon tar över min hjärna, jag glömer allt och alla och det enda jag tänker på är att jag borde hoppa ut på spåret. Det är inte så att jag har självmordstankar eller så. Har aldrig försökt ta livet av mig, (skär mig dock rätt ofta). Men jag vill inte ut på spåret för att dö, tänker inte alls så. Det är bara som att det vill att jag ska komma. Samma sak hände mig för några dagar sen på en hög bro över en motorväg. Alla mina tankar byttes ut mot en enda, Jag skulle hoppa. Jag har ingen aning om varför detta händer men jag lyckas alltid komma ur det i sista sekund. Det händer varje gång jag är på något ställe där man lätt skulle kunna ta livet av sig, tillochmed om jag går på trottoaren brevid en bilväg kan det hända. Jag är bara rädd att jag verkligen ska göra det någongång. Då blir det ju ett ofrivilligt självmord. Någon som känner igen sig eller vet vad detta kan vara för något. Skriv gärna då.. Kramar /Angel
Mer
18 år 11 månader sedan #13650 av pojkmamman
Svar från pojkmamman i ämnet Joo
Jag har haft sådana tankar i många år, har haft dem sedan jag var liten. Har alltid trott att alla har sådana?
Mer
18 år 11 månader sedan #13658 av Malin
Svar från Malin i ämnet Fel tankar ?!
så har jag också... har dock varit självmordsbenägen i flera år... men nu på senare tid (då jag inte går i självmordsplaner) får jag sånna ofrivilliga tankar... det har hänt att jag följt tankarna och inte kunna hindra mig själv, trots att jag inte har velat vara destruktiv. och då har det slutat med ambulansfärder och nätter på akuten... inte alls kul..
jag har fått höra en teori om att det skulle kunna vara tvångstankar, men jag passar inte riktigt in i den mallen. så jag vet inte...
har du pratat med någon om det? läkare, psykolog eller så?
Mer
18 år 11 månader sedan #13676 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Fel tankar ?!
sådana tankar har nog många haft. Jag tror inte det är så farligt. så länge man kan kontrollera tankarna, kankse vissa finner tillfredställelse av sånna tankar...men inte alls har avsikt för självmord. Prata med en psykolog om det blir för jobbigt, så kankse ni kan på nåt sätt kan göra så du börjar tänka annorlunda
Mer
18 år 11 månader sedan #13679 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet Fel tankar ?!
Jag tror det är jättevanligt att ha såna tankar. I alla fall har jag haft det sen jag var barn. När det gäller mig själv tror jag det är någon slags fascination och rädsla för hur lätt det jag kallar liv skulle kunna upphöra och försvinna. Om jag bara tog ett steg ut i vägen skulle det kunna vara slut... Om jag klev över räcket skulle jag aldrig mer kunna kyssa min pojkvän... Osv. Det är inte så uttalat sähär jag tänker. Oftast är det bara en impuls eller flyktig tanke. Men när jag funderar på det så tror jag att det bottnar i något sådant. Vad tror ni andra?
Mer
18 år 11 månader sedan #13681 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fel tankar?!
I tjugo år ville jag dö men har aldrig gjort något
aktivt. Jag letade intensivt i böcker om jag inte
kunde ha något dödligt symtom.
När jag jobbade på avdelning var jag avundsjuk
på patienter som hade cancer och som skulle få dö.
Det var på den tiden jag försökte leva ett normalt
liv.
När jag fick trappa ner och hade mindre krav på mig
försvann sådana tankar. Nu tycker jag trots allt att
det är ganska roligt att leva.