Mina hallisar.

  • Mhortz
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #14849 av Mhortz
Mina hallisar. skapades av Mhortz
Hejsan, jag är ny på denna sida så jag tänkte pressentera mig och berätta lite om mina hallisar.

Jag har haft syn/hörsel hallisar sedan jag var 10 år gammal.
Nu e jag 22 år och har lärt mig leva med det mesta.

Ofta får jag besök av en liten flicka på 12år, hon är klädd i en vit klänning.
Förut var hon bara elak, hon sa att jag skulle hoppa ut från balkongen m.m. Nu mera e hon snäll och trevlig. Detta p.g.a. medicineringen.
Den lilla flickan vet allt om mig, och numera skulle hon aldrig svika mig.

Sen har jag hört mina nära som familj och vänner ibland. Men aldrig sett dem.
Detta var allt om mig. Kram på er alla.
Mer
18 år 10 månader sedan #14871 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mina hallisar.
Välkommen!

Det är nog inte så vanligt att ha hallucinationer redan i barndomen. Jag tror det är få här som har haft det så tidigt som du. Synhallisar är heller inte så vanliga utan de flesta har nog enbart hörselhallucinationer.
  • sizzy
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #15443 av sizzy
Svar från sizzy i ämnet barndomshallisar
Jag hade ofta hallucinationer när jag var barn, upp till ca 5 års åldern sen slutade det. Har bara enstaka hallucinationer som vuxen. Om du känner dej ensam o bor i stlm kan du bjuda hem mej:) <!-- e --><a href="mailto:sizzy07@hotmail.com]sizzy07@hotmail.com[/url]<!-- e -->
  • Mhortz
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #15472 av Mhortz
Svar från Mhortz i ämnet barndomshallisar

sizzy skrev: Jag hade ofta hallucinationer när jag var barn, upp till ca 5 års åldern sen slutade det. Har bara enstaka hallucinationer som vuxen. Om du känner dej ensam o bor i stlm kan du bjuda hem mej:) <!-- e --><a href="mailto:sizzy07@hotmail.com]sizzy07@hotmail.com[/url]<!-- e -->


Jag e väldigt mycket i stockholms trakten eftersom jag har hela min familj här så vi kan ju börja maila till varandra lite smått iaf.

Jag skickar ett mail till dig i dagarna som kommer.
Mer
18 år 9 månader sedan #15637 av Jimi
Svar från Jimi i ämnet Mina hallisar.
Jag e 23 och har haft några småpsykoser mellan jag var 15-22. Det närmaste en syn hallucination jag har haft är att jag tyckte att väggen rörde på sej. Annars har jag haft några få hörsel hallisar, jag har hört nära släktingar och vänner prata eller sjunga när jag har lyssnat på musik. Men det var som sagt bara under korta perioder när jag mådde mycket dåligt och ja har mått bra i ett år nu.
Mer
18 år 9 månader sedan #15839 av Jimi
Svar från Jimi i ämnet Mina hallisar.
Hej Niklas,

Du undrar om jag har provat att ta tag i något när jag har hallucinerat och ifall hallisarna blev mera kontrollerbara? HAr du själv varit med om något sånt?

Min erfarenhet är att dom försvinner av sej själv om jag slappnar av, tex, sover en stund. Och om jag pratar med nån om dom så brukar dom sällan komma tillbaka.

Har du haft syn/hörsel hallisar?