Om natten..

Mer
18 år 10 månader sedan #14930 av Angel
Om natten.. skapades av Angel
17 maj 2005
00.04
Jag ligger i mitt rum, i sängen. Jag har släckt lampan och det är rätt mörkt i rummet. Jag ligger och pratar med Johannes. Plötsligt känner jag dom. Dom kommer närmare, jag kan känna dom komma. Då kommer dom, jag ser dom komma flygande. Flyger runt i rummet och blir bara fler och fler. Dom är så många, så många. Hela rummet blir svart av dom. Överallt är dom. Jag lägger mig under täcket. Livrädd. Skakar. Vågar inte ligga still, vågar inte röra mig. Dom skriker och skrattar. Dom hånar... Jag är rädd, så rädd.
- Du är feg, så feg.
- Inte värd att leva, vem vill ha fega människor.
- *alla samtidigt* Titta på oss, se oss, titta på oss, se oss
Jag tittar upp. Överallt är dom. Då ser jag det. Det värsta, det hemskaste. Det rinner blod. Över hela väggarna rinner det blod. Ser det som mörka sträck som långsamt rinner ner. Känner lukten av blod. Känner lukten av död. Tvingar mig själv att titta, ser att det kommer från hörnet just ovanför min säng. Skriker. Eller något som ska likna ett skrik i alla fall. Ser det rinna mot mig. Gömmer mig under täcket. Mera skratt. Vill inte, vågar inte, vill bort. Få dom att försvinna.
- Haha, ingen vill ha dig.
- Vill du inte veta vems blodet är?
*mera skratt*
- Kanske någon du känner.
*skrik*
- Titta får du se.

- Jag vill inte se.
- Jag vill inte se.
- Jag vill inte se.
- Jag vill inte se.
- Jag vill inte se.
- Jag vill inte se.
- Jag vill inte se.

- Okej, visa mig då
- Låt mig se!
- Visa mig då

Och jag tittar.....

Det var det värsta jag har sett i hela mitt liv. Alldeles blodig. Alldeles död. Sargad kropp. Knivhuggen, Sönderklöst. Köttet hängde löst. Död. Det var bara blod, kött och död.

BLOD!
BLOD!
BLOD!

Har aldig sett så mycket blod, aldrig så mycket BLOD.
Det rann nerför väggarna, det rann över min säng, ner på golvet och överallt. Känslan är .. jag vet inte. Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Andra gånger har det kanske varit längre, högre, mörkare. men nu...då såg jag det. Då ville jag aldrig mera se. Då ville jag bara dö. Ville verkligen bara dö. Började leta efter ett rakblad, en kniv, något bara. Något vasst. Tänkte på var allt sånt fanns, tabletter, vad som helst. Det jag såg var.....det var så.....det var ....runt halsen... runt halsen hängde dom. Dom vita hörlurarna. Dom som är Johannes.... Det var just dom. Det vet jag. Det var han som var där. men hur....pratade i telefon med honom ju .... vilken var den riktiga? vet inte... men då var jag säker på att det var han som låg där. Då ville jag inte leva mer. Inte känna, inte se. Dö!
När jag hade sett allt så försvann dom, men blodet var kvar. Blodet rann..

Fan..:'( varför lät jag honom höra allt, tycker så synd om honom. Han visade mig lurarna i webcam sen. Han lever. Så underbart lättad och glad jag blev. Chocken försvann. Jag vet att han lever nu. Men hur länge? Tämk fall deras hot är sant. Tänk fall dom gör det ...NEJ !!!! det kan dom inte. då tar dom mitt liv med. vad är det dom vill ha?

VAD VILL DE MIG? /Angel
Mer
18 år 10 månader sedan #14931 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Om natten..
Fy F-N ! Jag skulle inte vilja ha de synerna ensam om natten. Jag såg det framför mig nu när jag läste. Usch! Jag vill inte spekulera om vad det kan ha varit för något, men snällt är det ju inte.

Passa dig, för det låter inte bra. Det låter på dig som om du är under angrepp av krafter jag själv alltid tagit avstånd ifrån.

Hade du tagit någon narkotika eller så? Det är inte så vanligt med så intensiva syner. Är det någon i bekantskapskretsen som vill dig ont?

Men det kan ju också vara så att ditt undermedvetna spelar på dina egna rädslor och nu råkar du ju tycka om din pojkvän, och det att du är så rädd om honom säger en hel del. Ta vara på honom för jag tror att du inte vill mista honom som pojkvän och att du är rädd för att förlora honom.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 10 månader sedan #14933 av LucyintheSky
Svar från LucyintheSky i ämnet Om natten..
om det inte beror på psykiska besvär låter det som en lsd tripp gone really bad, inte ens det..
Mer
18 år 10 månader sedan #14935 av milla
Svar från milla i ämnet Om natten..
jepp..
uppfattar också som att det var en snedtripp på lsd eller liknande..
Mer
18 år 10 månader sedan #14940 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Om natten..
Ja, vad vill de?

Kanske de letar offer som de kan skrämma, de svaga som sen...
ja..vem håller sen i det som fysiskt skadar, drar fram blod, som sagt?
Mer
18 år 10 månader sedan #15003 av Angel
Svar från Angel i ämnet Om natten..
Nissegossen: Nej, jag hade inte tagit någonting. Ingenting. I bekantskapskretsen.. Nej.. hmm inte vad jag vet iallafall...
Ja, det undermadvetna kan det ju visserligen vara, för visst tycker jag om honom massor men min pojkvän är han inte.. Fast aldrig att jag vill mista honom.

LucyintheSky, Milla: Har aldrig ens tagit lsd. Visst nåra andra grejer har jag ju tagit fast de va rätt länge sen så .. Och aldrig lsd iaf .. så det kan det inte vara.

Undrande: Ja, fast mm du har kanske rätt i det. Har inte skurit mig på 11 dagar iaf.

Niklas: analytiskt?

Tack för era svar :) Kramar /Angel