Ekonomisk idiot

  • Mhortz
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #15471 av Mhortz
Svar från Mhortz i ämnet Ekonomisk idiot
Jag har länge haft ekonomiska problem men det börjar lösa sig nu när jag blev ensam m.m.
Mer
18 år 10 månader sedan #15484 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Ekonomisk idiot
Man blir inte lycklig av pengar, men olycklig av att vara för fattig.

O det kan bli värre om man tex äter antidepressiva, det var ingen inbilling, livet suger verkligen!
Mer
18 år 10 månader sedan #15548 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ekonomisk idiot
Vid schizofreni så har många dålig ekonomi p.g.a låg pension. Många skulle nog må bättre och vara mindre stressade med lite mera pengar. Däremot tror jag inte att 30 miljoner skulle göra att man mådde så enormt mycket bättre. Så stora summor kan skapa problem och kanske olycka. Lagom är nog egentligen bäst här.
  • outsider
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #15556 av outsider
Svar från outsider i ämnet Ekonomisk idiot
Jag är helt övertygad om att pengar inte betyder speciellt mycket i denna hemska sjukdom. Klart att man måste ha så att man klarar mat och hyra och lite till för att kunna underlätta livet en aning men mer en så hjälper inte ett dugg iaf inte för mig, lever på minimipensionen, vann för ett tag sedan pengar, inte 35 mille men några hundra tusen iaf, mår inte ett dugg bättre för det, nästan tvärtom, nu när jag har lite pengar känner jag mig ännu mer stressad och får mer ångest över att jag mår så dåligt, när jag vet att jag har stålar att hitta på saker för den dagen det blir bättre... känns tyvärr ofta som att den dagen aldrig kommer... Men det är klart, jag har iaf haft nytta av min nya sköna säng och fina tv... :)
Mer
18 år 10 månader sedan #15564 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ekonomisk idiot
Hej Niklas! Var sitter du helst och gråter? Ensam i en Rolls Royce, eller i en buss med massvis av trevliga medmänniskor?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum