Mår fruktansvärt dåligt på morgonen

  • kgu
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #16260 av kgu
Jag har sen en tid tillbaka mått horribelt dåligt på morgonen. Jag vaknar med stark oro som senare går över i lagom jobbig ångest. Sen mår jag väldigt illa också, så jag har ibland lust för att spy. När jag tar mina mediciner så brukar det jobbigaste oftast att gå över. Men på morgonen har jag självmordstankar och jag känner mig trakkaserad och styrd. Jag är helt enkelt extra fobisk och psykotisk på morgonen. Min diagnos är schizoaffektiv + social fobi. Min högsta dröm är att få träffa den tjejen jag är kär i. Hon heter Helen. Men mitt problem är att jag är rädd för tjejer.
Mitt upp i allt detta har jag drabbats av en utseendefixering. En del människor tycker att jag ser bra ut, men jag ser det inte alltid själv.
Livet är ett brinnande helvete för mig. Vad tycker ni att jag skall göra för att få bort min osäkerhet? :cry:
Mer
18 år 10 månader sedan #16288 av Admin1
Låter jobbigt detta! Jag brukar må dåligt på morgonen när jag har sovit dåligt eller alldeles för kort tid. Hur har du det med sömnen? Vilka mediciner tar du och tar du någon sömnmedicin?
Mer
18 år 10 månader sedan #16305 av leva
När jag har varit deprimerad så har jag haft det så. Jag är också schitzoaffektiv. Jag äter orfiril +citalopram. För min del hänger nog depressionen och självförtroendet ihop. Sedan jag fick citalopram har mitt självförtroende ökat. Ett tag var det helt i botten. Då hade jag socialfobi också. Jag har alltid varit en ganska social person innan. Har du alltid haft social fobi? Kan du inte försöka att ta tag i något som intresserar dej. Då brukar självförtroendet komma när man ser att något man gör blir bra. Sedan måste man tona ner det där med att duga. Du är du och det ska du vara rädd om.
Mer
18 år 10 månader sedan #16307 av Mia-Elisabet
hej... jag brukar känna mig jätte risig på morgonen jag också. Mår spy illa och ha ångest. Vet inte varför, men jag känner i gen mig i dig. Men jag har i nte schizofreni utan ADHD. Ända sen jag började skolan har jag haft så på mornarna... Har haft väldigt dåligt självförtroende, men efter sju år av psyk har jag utväklats och fått bättre självförtroende. Men att jag mår dåligt på morgonen har inte förbättrats. Vill bara säga att du inte är ensam om det.
Mia
Mer
18 år 10 månader sedan #16345 av Nissegossen
Mia! Jag har också spykänslor på morgonen! Och en rökhosta som inte är av denna världen.
Jag vill bara säga dig om att du är absolut inte ensam själv om att vilja vomera på morgonen.
Jag löser det genom att bara ta en kopp kaffe och hosta mig igenom de första cigarretterna. Jag äter definitivt inget direkt på morgonen, för då skulle jag få krama toa-stolen!

Det finns medicin mot detta, men jag har inte hittat någon som verkar för mig själv. Du kunde kanska pröva Cogentin eller Abilify.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • kgu
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #16348 av kgu
Svar från kgu i ämnet Mår fruktansvärt dåligt på morgonen
Hej admin: Jag tar seroquel 100mg på morgonen och 200 mg på kvällen. Jag brukar känna mig lite lugnare när jag får medicinen i kroppen.Det tar ungefär en timme, sen kommer tröttheten.Jag måste säga att seroquels trötthet är skön, men den försvinner snabbt.Jag brukar uträtta mina ärenden då när tröttheten kommer. Men sen efter några timmar känner jag ångest igen. Då brukar jag ta temesta som hjälper väldigt dåligt, men hjälper ändå lite.
Någon sömnmedicin tar jag inte för jag sover trots allt på natten.

Hej leva: Jag har inte alltid haft social fobi.För några år sedan var jag precis som du va, väldigt social. Jag var omtyckt på jobbet och lagerchefen älskade mig. Jag har fått social fobi för att jag har isolerat mig för mycket,p.g.a av mina psykotiska symtom, framförallt paranoian.