Varför hörde jag vad jag hörde?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
13 år 11 månader sedan #296116 av Fantasio
Har inte haft röster på ett tag, men idag inträffade något märkligt. Jag var nere i källaren och gick mot en skrubb där det stod en radio och spelade. Tonerna var bekanta, det var ett av mina favoritband. Fick tänka en stund innan jag kom på låttiteln. Gick närmare radion och hann tänka "varför spelar de hårdrock", innan jag kom fram och insåg vad det rörde sig om.

Jag hade helt misstagit mig. Radion var avstängd, men det var så verkligt. Jag slog på radion och där var det dagliga skvalet. Det var ingen hårdrocklåt. Det var ingen låt över huvud taget. Hur kan det bli så här? Noterbart är att i källaren finns det ofta bakgrundsljud.
Mer
13 år 11 månader sedan #296118 av islaa
när jag satt i väntrummet på st görans för första gången så höll jag på att bli tokig på radion de hade som bara pratade på finska...
såhär i efterhand vet jag att de inte har nån radio där.

kanske spelade mitt undermedvetna upp finskan för mig, för att jag har hört så mycket sånt eftersom jag har släkt i finland.

kanske var det likadant med din låt?
Mer
13 år 11 månader sedan #296125 av Geta
På min psykiatriska mottagning har de i många år sänt ut
Mix Megapol i radion i högtalarna. Mix Megapol har triggat
igång en psykos hos mig en gång.
Därför så tycker jag att det är en plåga att sitta i väntrummet
och var tvungen att lyssna.
Mer
13 år 11 månader sedan #296246 av Admin1
Det låter som en hallucination, men att höra musik är inget allvarligt utan även normala och äldre kan höra musik. Det som är skadligt är negativa kommenterar om en själv eller röster som uppmanar en att göra saker eller som kommer med hotelser.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
13 år 11 månader sedan #297354 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Varför hörde jag vad jag hörde?
Du behöver inte fundera på va det var anser jag. Det VAR så, men bry dig inte så mkt om varför, för det spelar ingen roll vad det var... Tänk: "Nu är det så"... och fundera inte så mkt på varför? vad? och hur... Speciellt om det är otäcka grejer... Ignorera