Vad säger dina röster till dig?

Mer
13 år 11 månader sedan #296807 av Geta
Jag hänger inte riktigt med i resonemanget. :rolleyes:
Mer
13 år 11 månader sedan #296834 av Admin1
Röster som beordrar eller kommer med krav kallas för imperativa hallucinationer. Det är en typ av hallucinationer, som man skall ha respekt för och det kan vara lämpligt att ringa till läkaren och be om råd då. Jag har bara drabbats av en sådan röst en gång och det var när jag hade akut psykos och var omedicinerad.
Mer
13 år 11 månader sedan #296835 av Fantasio

Geta skrev: Varför ställer kristendomen till med så många problem och
vanföreställningar?


Jag tror inte det är Kristendomen som ställer till det, utan snarare att vanföreställningar ofta ställer till Kristendomen.
Mer
13 år 11 månader sedan #296852 av MsTibbs
Sofia ovan,

Precis. Vilken som helst tro/religion/ideologi/filosofi kan ge liknande.
Mer
13 år 11 månader sedan #296876 av Nissegossen
Jag har en ständigt pågående dialog inom mig. De röster jag hör kan inte längre ge mig någon ångest, för att jag har nu för länge sedan bestämt mig för att inte ens kompromissa med dem. Jag gör i den stunden helt om och går emot. Vad de än hotar med går jag direkt och gör, vad det de hotar med och ingenting inträffar av vad de sagt. Det om uppmanande röster...

Jag kan mycket väl göra som de säger och jag sorterar ut inom mig vad rösterna säger och om jag har tid till det, samt att det inte innehåller våldsamheter av något slag, gör jag som de föreslagigt och det har efteråt visat sig, vad jag tror är att jag gjorde rätt, för att det faktum att jag var på platsen, om jag förstått rätt, inställt ett pågående brott, där det kunde gällt en persons liv och då att jag fanns på den platsen har räddat en person till livet...

De röster jag har är många med många olika budskap, men jag har en följeslagerska, som jag hör inom mig och hon svarar för mer än bara jag. Alltså, hon säger saker som hon säger till någon annan och att jag har i den stunden, direkt inblick i vad hon säger, men inte den som svarar henne.

Hon är den jag litar mest på utav mina röster, men som sagt, jag får´sålla ut vad som är menat åt mig, annrs är det en vildgås jakt utan vapen, dvs jag kommer inte dit där det gäller.

Jag hör många röster men mitt i allt bruset finns det väsentliga, precis i nuet händelser som jag får reda på i den stunden de händer!

Både skitjobbigt och en smula skrämmande!

Det är såsom vnv som sitter klistrad vid polisradion för att få veta senaste nytt...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 11 månader sedan #296999 av saara
Dette som jag berättar nu tror jag inte är nån hörselhallutination, undrar vad ni andra tror om följande: I går morse hörde jag pappas röst inom mej och den sa nåt i denhär stilen: Hur är det, tänker du hjälpa mamma något i dag? Tolka det så att det var mitt eget dåliga samvete som tala tillmej då jag inte har orkat hjälpa till här hemma som tidigare och jag visste att pappa var besviken på mej för den skull och han kan inte förstå att jag är så trött som jag är. HAR HAFT SVÅRA KONFLIKTER MED PAPPA EN LÄNGRE TID.