Min hund hör röster

  • Lisa 18
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #17161 av Lisa 18
Min hund hör röster skapades av Lisa 18
Hejsan.
En anorlunda fråga kanske.
Den senaste tre månaderna har min hund blivit konstig.
Han står och morrar till en tom vägg och det låter som han pratar med någon på natten.
Kan hundar höra röster?
Finns det hundpsykologer?

Snälla svara fort
  • Mhortz
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #17195 av Mhortz
Svar från Mhortz i ämnet Min hund hör röster
skulle nog tro att hundar också skulle kunna få schizofreni
Mer
18 år 9 månader sedan #17225 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Min hund hör röster
Hej! jag har själv haft hund. Hur gammal är den?
Är den gammal kan det bero på att den börjar bli senil. Annars har hundar ett mycket välutvecklat sinne. Din hund förstår mer än vad du tror.
Detta är mycket. Jag kan tänka mig att han/hon kan förnimma något som är, som människor skulle anse som skrock. Jag vet inte, men det kan vara så att det är någon som lämnat den här världen, men inte kommit vidare.

Är det någon som hunden känner som gått bort nyligen? I så fall försöker hunden få kontakt. Men om hunden ser något som du inte ser, kan han fått kontakt med vad man skulle kunna säga andevärlden. OBS! Det är bara min personliga uppfattning. Jag tror på att hunden upplever något just där den står och försöker"tala"

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 9 månader sedan #17346 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Min hund hör röster

Lisa 18 skrev: Hejsan.
En anorlunda fråga kanske.
Den senaste tre månaderna har min hund blivit konstig.
Han står och morrar till en tom vägg och det låter som han pratar med någon på natten.
Kan hundar höra röster?
Finns det hundpsykologer?

Snälla svara fort


Hundar kan bli stressade och kan även bli aggressiva av stress, men det kan ligga en kroppslig orsak bakom det hela också... hunden kanske har ont... jag tycker att du ska ta hunden till en veterinär för en noggrann undersökning...