alldeles på gränsen till psykos eller riktig

Mer
18 år 10 månader sedan #17289 av mrhyde
Tjena har setat och läst lite på den här sidan ett tag men har alldrig skrvit nått men tänkte jag skulle göra det nu. nu ligger det till så här jag har gjort en psykologutredning för typ 2 månader sedan och den visade att jag har "vissa psykotiska dragningar" även fast jag inte svarade helt ärligt på alla frågor. svarade inte helt ärligt för då skulle dom nog tycka att jag var helt borta.. men fick dagnosen: "Paranoida tanka" så står det på sjukintyget är sjuksjriven 3 månader. fick medecinen zeldox och sedan fick jag legigan så jag ska kunna sova om nätterna. men jag känner mig jämt uttittat och kan knappt gå utanför dörren längre och känner mig avlyssnad.. och sedan är jag så jävla misstänksam mot alla till och med mot psykologen som har fixat medecinen att jag inte törs berätta om mina vanförestälningar som jag har. kan inte skriva mera nu för att jag blir att känna mig paranoid framför datan =(((
Mer
18 år 10 månader sedan #17294 av leva
Känner igen det där. Litar inte på någon och vågar inte ens skriva ner vad man känner efersom man är bevakad hela tiden. Försök att tänka förnuftigt. Det syns inte utanpå vad du tänker.
Mer
18 år 10 månader sedan #17296 av leva
"Försök att tänka förnuftigt" kanske var fel uttryck för när man är inne i förföljelsetankarna är ju kroppen antingen inställd på flykt eller attack.
  • Axons
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #17363 av Axons

mrhyde skrev: Tjena har setat och läst lite på den här sidan ett tag men har alldrig skrvit nått men tänkte jag skulle göra det nu. nu ligger det till så här jag har gjort en psykologutredning för typ 2 månader sedan och den visade att jag har "vissa psykotiska dragningar" även fast jag inte svarade helt ärligt på alla frågor. svarade inte helt ärligt för då skulle dom nog tycka att jag var helt borta.. men fick dagnosen: "Paranoida tanka" så står det på sjukintyget är sjuksjriven 3 månader. fick medecinen zeldox och sedan fick jag legigan så jag ska kunna sova om nätterna. men jag känner mig jämt uttittat och kan knappt gå utanför dörren längre och känner mig avlyssnad.. och sedan är jag så jävla misstänksam mot alla till och med mot psykologen som har fixat medecinen att jag inte törs berätta om mina vanförestälningar som jag har. kan inte skriva mera nu för att jag blir att känna mig paranoid framför datan =(((

Jag var väldigt paranoid när jag var yngre. Sedan gick jag i terapi i ett antal år och blev i stort sett av med mina problem.
Mer
18 år 10 månader sedan #17375 av Admin1
Jag tycker att du skall prata med psykologen om att du fortfarande har besvär av paranoia. De kanske kan justera medicindosen eller byta medicin så att du får bättre effekt. Kognitiv beteendeterapi brukar också ha bra effekt mot paranoia även om det tar lite tid innan effekten kommer. Du kan ju fråga om de ger KBT-behandling mot din paranoia. Det finns självhjälpsråd mot paranoia här på sajten:
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... n-paranoia
Mer
18 år 10 månader sedan #17380 av Q.L
he...lustigt....
Jag var oxå sådan....jag berättade ingenting....vågade inte lita på nån o var inte särskilt intresserad utav att äta medecinen för jag trodde inte på den....o det tog mig en tids övertalelse att äta den....men när jag väl började med zeldoxen så vaknade jag på ett sätt upp....Kunde tala,kunde skratta, mistrodde inte människor och kunde ja....umgås bättre med mina vänner....min vaneföreställningar försvann nästan helt! O det känns underbart!

Ge det en chans Mr.Hyde!