Vad är det för fel på mig?

  • *peach*
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #18443 av *peach*
Vad är det för fel på mig? skapades av *peach*
Hej.. jag försökte ta livet av mig för ungefär en månad sedan fick börja gå till psykolog..hon tog för givet på en gång att det handlade om en depression..men jag tror att det är mer än "bara" en vanlig depression.. det känns hela tiden som att nån ser vad jag gör..går jag på toa känns det som att nån står utanför och kollar in (jag har fönster i badrummet) när jag badar eller duschar är det samma sak även om jag hänger en handuk för fönstret..."det kanske går att se in genom det där lilla hålet typ".. jag blir galen av det här jag vet att det är hel knäppt men jag kan inte släppa den här känslan..det går bara inte! känns som vad jag än gör så är det nån som ser det. Jag har börjat blivit misstänksam mot alla i min omgivning..känns som att alla hatar mig och vill mig illa..om nån är snäll mot mig tror jag alltid att det ligger en ond tanke bakom..m.m. m.m
Jag vågar inte berätta det här för min psykolog jag skulle skämmas så mycke och de känns som att hon ska bli avskräckt från mig och se mig som ett psykfall eller nått.. jag vet att det inte är så egentligen men jag kan ändå inte släppa känslan. HJÄLP! :cry: :cry:
Mer
18 år 9 månader sedan #18449 av Isa-Alise
Ibland kan man må sämre i början av en terapi... det är viktigt att du är öppen med din terapeut om det...

Hindrar nojorna dig mycket... eller är de mest obehagliga?
Mer
18 år 9 månader sedan #18465 av Mia-Elisabet
Hej.. Jag tycker absolut du ska berätta för din psykolog att du upplever saker så där... De se inte dig som ett "psykfall"... de ser dig som en som behöver hjälp och mår dåligt, och en som kommer att må mycket bättre om ett tag. Dom tänker alltid positivt.
Har själv varit mycker i terapi och inom psyk. De ser inte folk på det sättet du tänker på. De vill hjälpa, och då måste patienten vara ärlig och rak annars kan den inte få rätt hjälp. Så försök att berätta.
Mia
Mer
18 år 9 månader sedan #18473 av Admin1
Om du vill ha hjälp mot dina besvär så måste du vara uppriktig mot din terapeut och berätta exakt vad du upplever. Terapeuterna håller på hela dagarna med att tala med folk som har psykiska problem så för dem är det vardagsmat. De ser nog dig inte som ett psykfall för sådana symptom.

Det är svårt att säga vad du kan ha drabbats av. Det finns mycket att välja på vanföreställningssyndrom, psykotisk depression, borderline mm.