Paranoia och skrämmande röst

  • bedrup
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 11 månader sedan #1434 av bedrup
Svar från bedrup i ämnet Paranoia och skrämmande röst
Ett första steg att bli av med paranoian är att tänka låt dom titta då eller låt bilarna förfölja mig om dom nu tycket att det är så roligt.
Mer
19 år 11 månader sedan #1436 av Johan
Jag vet att jag inte borde bry mig om folk tittar. Men jag fastnar i det tänkandet ändå. Speciellt om jag är stressad. Men det går över ganska snabbt. Jag har liksom vant mig vid det. Det blir som om en normal person gäspar - dvs jag tar det som ett tecken på att jag är trött och stressad.
  • bedurp
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 11 månader sedan #1440 av bedurp
Svar från bedurp i ämnet Paranoia och skrämmande röst
Man måste må bra för att inte bry sig om alla människor som glor. Jag själv brukar ibland falla tillbaka i mina gamla tankebanor när jag mår lite sämre. Då får jag anstränga mig att tänka "rätt". Det är nog därför jag blir så trött när jag har varit ute bland folk.
  • Abblie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 11 månader sedan #1442 av Abblie
Svar från Abblie i ämnet Paranoia och skrämmande röst
Jo, förbipasserade bilar tycker jag är jobbigast. Och utecafeér. Även om jag inte tittar på DEM så känns det ändå att alla glor på en. Kanske terapi skulle hjälpa. Jag försöker tänka att låt dem glo, men det hjälper ju inte, dom finns fortfarande där.
Mer
19 år 11 månader sedan #1443 av Isa-Alise
Mer
19 år 11 månader sedan #1444 av D
Svar från D i ämnet Paranoia och skrämmande röst
Ja, därför undviker jag i högsta möjliga mån att gå ner på stan. Jag tar bilen om jag ska några ärenden, och i bilen känner jag mig mer skyddad från blickar. Det är när man går ensam som det är som värst, har man någon med sig blir denne som en sköld, och man hamnar inte helt och hållet i deras blickfång.