Varför får man inte tro på vad man vill?

Mer
13 år 4 månader sedan #344343 av Libellule
Det har pratats en del om dimensioner här på forumet, och jag öppnade mitt innersta och berättade att jag tror att jag egentligen hör hemma i en annan dimension. Såväl min terapeut som min läkare blir ju helt frustrerade på mig över detta, men vad ger dem rätten att bedöma världen och vår livsexistens, och därmed totalt utdöma min syn på tillvaron? Bara för att de är s.k. "experter"?

Länge har jag skämts över att jag tror på detta men nu tänker jag inte göra det något mer. Jag vill stå för vad jag tror på, och ska göra det!

Postar detta under vanföreställningar eftersom det är där som de flesta antagligen vill ha det, trots att det inte är en vanföreställning utan en insikt om världars existens.

Finns det någon mer som ser andra dimensioner?
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 4 månader sedan #344345 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Varför får man inte tro på vad man vill?
hmm.. hur ser du andra dimensioner?

jag kan bara uppfatta denna verkligheten, men uppfattar mycke av det andliga istället.
Mer
13 år 4 månader sedan #344348 av Libellule
Jag kanske var otydlig, men det handlar om EN dimension. Sedan för andra är det någon helt annan.

Tyvärr vet jag inte så mycket om hur det ser ut i min dimension, eftersom jag ju befinner mig här och måste dö för att få återvända. Men för att komma dit måste man genom mörkret där Skuggorna finns, de som är både goda och onda. Goda när de vill visa mig vägen hem, onda när de vill få mig att släppa taget om detta liv för att följa med dem.

Jag har en bild av denna dimension: En sjö som glittrar i solljus. Med näckrosor.

Det verkar ju väldigt likt vår värld, och det är ju inte så konstigt eftersom det är en PARALLELL dimension. Men efter sjön och solen och glittret tror jag att likheten börjar avta. Sjön är det första ställe man kommer till, så av naturliga skäl vet jag inte mer om hur det ser ut där. Men där är jag inte längre en människa, utan en harmonisk själ i sitt rätta väsen. Inte en främling, som här.
  • Zoegas.
  • Besökare
  • Besökare
13 år 4 månader sedan #344351 av Zoegas.
Svar från Zoegas. i ämnet Varför får man inte tro på vad man vill?
Är inte det rätt ensamt att bo i en helt egen dimension?
Mer
13 år 4 månader sedan #344353 av Libellule
Jag blir inte ensam där, det kommer finnas andra som hör till samma dimension.
Mer
13 år 4 månader sedan #344356 av tekopp
Nej jag ser inte andra fysiska dimensioner. Däremot ser jag mycket andar och sånt. De är snälla mot mig. Men jag tvivlar inte ett dugg på att det finns parallella dimensioner och universum. Den andliga världen vi ser från den fysiska är just parallell den här dimensionen men sen finns det massa andra dimensioner under och över. De undre vill du nog hålla dig borta ifrån.

Heja Karl XII!