hörselupplevelser

Mer
19 år 10 månader sedan #1647 av stefan
Hej, tidigare hade jag ett helvete utan tystnad. Jag hörde inte bara ett stort antal främmande röster också mina egna tankar kunde höras och många gånger var det svårt att skilja på vad som var främmande och vad som var det egna tänkandet. Problemet blev inte mindre av att de hörda tankarna var svåra att kontrollera. När jag satt på spårvagnen var det svårt att fatta att andra inte kunde höra vad jag tänkte speciellt när mina tankar kommenterades. I min andra psykos trodde jag mig vara utsatt för mind control, men det tror jag inte längre. Jag har nog gjort allt och lite till för att försöka bli av med rösterna men det är svårt. Bland annat köpte jag en hörselskydd med medhörning som jag gjorde om så att jag automatiskt omväxlande kunde stänga av och på det vita bruset i vilket jag hörde rösterna. Detta hjälpte lite men tyvärr påverkades inte bara de främmande rösterna också de egna tankarna stördes.
Mer
19 år 10 månader sedan #1655 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hörselupplevelser
Hej!

Jag har aldrig hört mina egna tankar och när jag insjuknade hade jag besvär med högljudda, elaka röster. De blev tystare ganska snabbt, men uppträdde då och då. Ofta när jag försökte koppla av. När jag var sysselsatt så var det inga problem.

En dag låg jag på sängen och vilade och började höra röster. Jag tittade på en tavla över sängen och studerade den. Då försvann rösterna. Jag försökte sedan att koncentrera mig på samma sätt, som när jag tittade på tavlan i en timme. Jag hörde inga röster. Nästa dag utsträckte jag tiden till 2 timmar. Dagen efter 4 timmar och tillslut hela dagen. Jag hade sedan inga problem med rösthallucinationer.

Testa samma sak. Koncentrera dig som om du studerade en tavla. Tänk på att aldrig lyssna efter om du hör någon rösthallucination.

Admin