vanföreställningar

Mer
18 år 6 månader sedan #24128 av Vargen
jag har återhämtat mig från en psykos, och undrar om fler haft liknande vanföreställningar som jag. den vanföreställning jag tänker på, är bilden av människor man får. t ex så såg jag en på avdelningen som en mycket farlig psykopat som bar på kniv och de andra vakade över mig för att de skulle vid rätt tillfälle slå till och döda mig. jag blev väldigt rädd och spänd och ville sova i isoleringscellen trodde tillochmed att vissa av personalen sammarbetade med dessa som planerade att döda mig. nu efteråt när jag är frisk igen så har jag märkt att denna som jag såg som en farlig psykopat egentligen är en känslig person. undrar om nån har haft liknande problem med bilden man får av människor
Mer
18 år 6 månader sedan #24135 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet vanföreställningar
Jag har haft liknade vanföreställningar. Jag bedömde folks avsikter helt fel många gånger, men eftersom jag var överkänslig så kunde jag se sanningen också men den blev förvrängd och överdriven eftersom jag var psykotisk. Jag fick för mig att min psykolog och sjukgymnast var änglar. Och då menar jag riktiga änglar som finns här i livet för att vaka över vissa. Sen så trodde jag att min läkare och några andra var något som demoner eller något sådant. Alltså de människor som jag fick bra vibbar av var hjälpare medan andra var bara onda.
Mer
18 år 6 månader sedan #24139 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet vanföreställningar
dina upplevelser påminner om mina som jag hade där hemma. men kanske inte lika allvarliga
Mer
18 år 6 månader sedan #24141 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet vanföreställningar
Nä de var inte lika allvarliga eftersom jag gick på medicin och ändå var lite psykotisk hela tiden. Men vanföreställningarna var värre den veckan då psykosen bröt ut och jag inte hade fått medicin än. Då var mina upplevelser verkligen hemska.
Mer
18 år 6 månader sedan #24142 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet vanföreställningar
jag menar att mina inte var lika allvarliga
Mer
18 år 6 månader sedan #24143 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet vanföreställningar
Aha, okey