Komet - var och när - secret.

Mer
11 år 7 månader sedan #515612 av Utomjordingen
Jag ska tänka på det Fantasio - men det har varit så att jag skriver så som jag gör så beror det på att jag lever i nån slags dimma hela tiden. Ska i alla fall försöka bättra mig på den punkten.
Mer
11 år 7 månader sedan #515619 av Geta
Svar från Geta i ämnet Komet - var och när - secret.
När jag blir intervjuad i nyhetsbrevet brukar jag använda fet stil på frågorna som Admin1 ställer.
Då blir det lättare att läsa.
Mer
11 år 7 månader sedan #515622 av Utomjordingen
För mig är det annars inga problem att läsa andras texter om hur smått, stort, mellanslag, mellanrader, fet stil, tunn stil eller hur det än är. En sa till mig en gång: "Du skulle kunna läsa en dagstidning på 20 meters avstånd för så bra syn har du". Och det är väl lite där det sitter att jag faktiskt har en god syn och felet med mig är att jag tar för givet att andra också kanske har så att dom har en sådan god syn som jag har men så har dom många i själva verket inte det.
Mer
11 år 7 månader sedan #515763 av Admin1
Om man har schizofreni så kan man ofta ha lässvårigheter. Det kan yttra sig på lite olika sätt, men man kan ha svårt att läsa långa texter och man kan också ha problem med att förstå vad man har läst. Kommer ihåg en amerikan med schizofreni, som jobbade som programmerare på en bank. Hans fasa var att måsta läsa text ur en manual för det hade han jätteproblem med att göra, men annars klarade han jobbet galant.
Mer
11 år 7 månader sedan #515764 av Geta
Svar från Geta i ämnet Komet - var och när - secret.
I vissa sammanhang verkar det som att man med flit använder text, som ska vara svår att läsa.
Mer
11 år 7 månader sedan #515765 av Admin1
Nissegossen orkar inte läsa långa texter, men underligt nog orkar han själv skriva väldigt långa texter. Det verkar vara en skillnad mellan att läsa och att skriva.