Råd om röster

Mer
12 år 4 veckor sedan #471891 av ensamflickan
Svar från ensamflickan i ämnet Råd om röster
Njae, radio är inte samma sak. Rösterna är en del av mig. Jag har ju haft dem så länge - hela mitt vuxna liv. Vill bara ha dem på en lagom nivå.
Mer
12 år 4 veckor sedan #472007 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Råd om röster
Annars rekommenderar man de som har röster att lyssna på radio eller titta på TV för att det kan minska på rösterna. Man kan också få röster om det är för lugnt och tyst dvs då man är understimulerad.
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 10 månader sedan #486975 av Guest
Svar från Guest i ämnet Råd om röster

kosmisk skrev: Finns det nåt bra med röster? jag tror faktist alla är kapabla att höra röster, dvs det beror på hur nyfiken man är o så..dvs nyfiken på att ta in information...jag tror faktist röster försöker fylla ut tomrummen man har i hjärnan, dem finns bara där temporärt tills man börjar tänka typ, känns logiskt eller hur ? såå röster går hand i hand med tomheten,



Japp alla människor kan höra röster om de utsätts för extrem press eller / och sömnbrist under längre perioder.
Mer
11 år 10 månader sedan #486988 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Råd om röster
Psykotiska röster skiljer sig ofta från andra röster som folk hör. Det finns en intressant artikel om röster här:
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... cinationer
Schizofrenidiagnos kan man få om man enbart hör röster som samtalar med varandra. Röster som ständigt kommenterar det man gör är typiskt vid schizofreni. Och det finns också andra röster typiska för schizofreni.
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... cinationer
Mer
11 år 10 månader sedan #491788 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Råd om röster
Jag har grunnat lite på några saker om rösterna:

1) “Så sade Pilatus till honom: »Så är du dock en konung?» Jesus svarade: »Du säger det själv, att jag är en konung. Ja, därtill är jag född, och därtill har jag kommit i världen, att jag skall vittna för sanningen. [color=#0040FF:2nendlkb]Var och en som är av sanningen, han hör min röst.[/color:2nendlkb]»” Johannes 18:37, Swed.

2) Jag tror själv att det är döda andar som man hör och pratar med. Och detta påminner ju om spiritism.
Och jag tror att spiritism var belagt med dödsstraff på Gamla Testamentets tid. Farliga saker alltså!

3) Jag känner på mig att jag inte borde ha pratat så mycket med mina inre röster under dessa 23,5 år med dom.
Speciellt det intensiva och det som var synd i tanken, alltså t.ex när jag tänkt väldigt fel om folk och pratat om det.

Vad säger ni om dessa saker?

/notwoodstock
Mer
11 år 10 månader sedan #491800 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet Råd om röster
Jag tror inte att döda människor kan kommunicera med oss. När de är döda kan de inte prata längre

Men jag tror att onda andar kan säga saker som man fångar upp.

Jag har oxå dåligr samvete ibland för atr jag lät det gå så långt att jag tappade kontrollen. Jag tror som admin säger att man inte ska lyssna efter rösterna utan istället försöka leva här och nu. Jag litar imte längres på deras budskap.