Ökar era vanföreställningar när ni är fysiskt sjuka?

Mer
11 år 1 månad sedan #561433 av Richard
I helgen så var jag dålig, hade feber o muskelvärk. Jag märkte då flera gånger att jag hamnade i någon form av overklighetstillstånd. Extra obehagligt var det på kvällen o natten. Kunde vakna mitt i natten men det verkade som om jag fortfarande drömde, men jag vet att jag var vaken, o det var inte vanlig sömnparalys eller nattskräck.

Någon som känner igen det, när ni är sjuka fysiskt?
Mer
11 år 1 månad sedan #561434 av Geta
Ja, jag har nyss varit förkyld i tre veckor och var tvungen att isolera mig. Då fick jag en massa obehagliga tankar men inte precis vanföreställningar. Jag regredierade men är nu på banan igen.
Mer
11 år 1 månad sedan #561455 av Admin1
Själv har jag inte märkt detta och jag har heller inte läst om det ännu, men visst kan en kroppslig sjukdom vara stressframkallande samt ångestframkallande och detta kan säkert förvärra vanföreställningar.
Mer
11 år 1 månad sedan #561675 av malin71
Jag blir extra "känslig" när jag är sjuk och strax innan. Mår jag inte bra fysiskt så mår jag inte bra psykiskt. kan få massor av vanföreställningar.
Mer
11 år 1 månad sedan #561709 av jiva
Jag känner också igen det.
Mer
11 år 1 månad sedan #561722 av killergirl
När jag Opererades o låg på Sjukhus blev jag fruktansvärt ångestfull kunde ej vara stilla i sängen for upp o ner trots stort operations sår...blev småpsykotisk..Men kanske för att man var på sjukhus o ej hemma...tog mycket Sobril då...Ibland när jag e sjuk blir jag Deprimerad och går helt in i mig själv stänger liksom allt annat ute....