känselhallucinationer

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
10 år 9 månader sedan #591674 av Geta
Det liknar somatisering:
www.psykologiguiden.se/www/pages ... matisering
Mer
10 år 9 månader sedan #591690 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet känselhalucinationer
Jag har nog inga haft, men: Ibland känns det som det spritter i låret och jag tror då att det är mobiltelefonen som vibrerar. Häromnatten hade jag åter en läbbig känsla av att någon rörde vid mig, nästan la sig på mig. Har haft en hel del sådana känslor om natten. Förmodligen beror det på att jag halvsov och inte att det var hallucinationer.
Mer
10 år 9 månader sedan #591712 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet känselhalucinationer
Jag har haft känselhallucinationer några gånger i mitt liv – typ, strålar som kommit utifrån och som har träffat min kropp och gett mig en enorm smärta. Och jag har väl spekulerat i att det är militären eller UFO eller onda ande makter som ligger bakom.

Det har också typ kommit strålar från/till mina ögon också.

Typ våren 1990 (var 18 år gammal då):



Mer
10 år 9 månader sedan #591713 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet känselhalucinationer
Tänk att man alltid söker FÖRKLARINGAR på de fenomen man upplever! När jag hörde röster var jag heeeelt övertygad om att "de".... någon slags konspiration..... hade placerat en bandspelare i taket och att de satt där och laddade bandspelaren med inspelade meddelanden...... i syfte att jag skulle TRO att jag var schizofren...... Jag vet att jag tyckte det var djupt orättvist att jag var utsatt för detta (och flera) övergrepp......
Mer
10 år 9 månader sedan #591714 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet känselhalucinationer
Jag har drömt att jag har blivit våldtagen och känslan har verkligen varit helt realistisk fysiskt sett......... OJ vad det har stört mig!!!!! Fan vad man ska behöva stå ut med i och med den här sjukdomen.......! :hjärta
Mer
10 år 9 månader sedan #591726 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet känselhalucinationer
När strålarna träffade mig då för första gången våren 1990 kändes det som om jag gick sönder för alltid - vilket jag gjorde också… för i samma veva smälte jag även alla mina komponenter i min hjärna. Det tog inte så lång tid för andra att tvångsinta mig (första gången som jag fick kontakt med psykiatrin) med våld efter den händelsen. Jag blev tvångsintagen när jag var 18 år gammal fast jag inte gjorde brott men min omgivning tyckte att jag betedde mig konstigt så därför.