Omen

Mer
10 år 1 månad sedan #652419 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Omen
Utomjordingen,

Kometen kommer inte att komma förrän långt in tidens skeede. Den finns beskriven i Uppenbarelsebokens 18:e kapitel och har att göra med domen över Babylon:



'Och en väldig ängel tog upp en sten, stor som en kvarnsten, och kastade den i havet och sade: ”Så skall den stora staden Babylon med våldsam kraft slungas i djupet och aldrig finnas mer.' (Uppenbarelseboken 18:21)

Man kan fundera på vilken stad som är Babylon idag. Det kanske inte är densamme som forntidens Babylon. Babylon kallas också i detta sammanhang för "den stora skökan" och syftar på en kultur som lever i synd och dekadens. Kanske är det den västerländska kulturens fall?

Hur som helst ligger det långt in i Uppenbarelsebokens tid, efter att sigillen bryts och den stora vedemödan hänt.

Jag tycker inte du ska oroa dig för en komet, lämna detta åt Herren Gud. Du styr inte över någon komet, Utomjordingen.

:hjärta
Mer
10 år 1 månad sedan #652479 av Geta
Svar från Geta i ämnet Omen
Mer
10 år 1 månad sedan #652489 av krokus
Svar från krokus i ämnet Omen
Geta,
De flesta har ju inga kläder på sig på målningen. Blir det inte kallt? :tänk
Mer
10 år 1 månad sedan #652490 av Geta
Svar från Geta i ämnet Omen
Vid jordens undergång blir det antingen väldigt kallt eller väldigt varmt enligt forskarna.
Mer
10 år 1 månad sedan #652536 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen
Orkar Ni läsa allt detta? Det gör ingenting om Ni inte orkar.

Isa-Alise – det kanske är så enligt Bibeln att kometen inte kommer att komma på länge. Men så tänker jag att det inte behöver betyda alls för mig att det är min komet?! Det kanske kommer flera kometer i framtiden? Stora som små? För det vet jag att det har varit så här på jorden att det har varit flera kometer sen långt tillbaka i tiden.

Om jag nu åter får nämna om min komet. Så har jag försökt skämta bort om att min komet kanske är lika stor som en tennisboll? Men det har inte alltid varit lätt att skämta bort om detta för mig.

Men saken är den att jag inte vet exakt varför jag från första början fick tanke om kometen och hur jag kunde röra kometen och att den är min, typ står mitt namn på kometen. Men i mitt fall har det med utomjordingar att göra som jag ibland har kontakt med på telepatiskt väg sen våren 1990 – och var 18 år gammal då. Hade då ingen aning om att det står sånt som komet i Bibeln.

Det hände någonting med mig våren 1990. Svårt att förklara. Jag minns att jag fick utomjordiskt kontakt på telepatiskt väg och av den anledningen fick jag nedtryckta känslor som slog över och fick även i samma veva en spejsad boll som jag ser när jag blundar - än idag ser jag bollen.

Jag har varken haft privata tankar eller drömmar sen dess vilket har varit väldigt plågsamt för mig och är det än idag. Det liksom piskade till i mina ögon när jag gick in i mig själv eller hur ska man förklara? Försöker nu minnas igen hur det var, blir konstig varje gång när jag tänker tillbaka till tiden våren 1990. Alltså ljudet inne i mitt huvud som jag har än idag och som jag fick år 1990 gjorde att jag gick djupt, djupt in i mig själv… Nä, jag får ta en paus nu igen!

Det hände även någonting konstigt senare i livet efter våren 1990 som jag inte orkar/vill gå in på just nu.

Jag kanske säger en dag var min komet kommer att hamna och när. För det har jag sett i mitt inre – jag lovar! Lovar också att det var utomjordingen/utomjordingarna som meddelade mig detta på telepatiskt väg. Sen har det med att utomjordingarna lokaliserade min komet ute i rymden via mitt ärr som jag har på magen… var jag fick det ifrån? Kan det ha med min spejsade boll som jag ser när jag blundar liksom ljudet som skriker lite varstans inne i mitt huvud och som gör det än idag? Om ljudet försvinner inne i mitt huvud så kanske allt det andra också försvinner? Jag har många gånger funderat på att det kan vara så.

Sen har jag även spekulerat i om att det kan vara osynliga ljudvågor i luften som gör att jag får nån slags kontakt men det vill jag inte gå in på just nu.

Min kvinna och många andra tycker att det är svårt när jag pratar om kometen och alla mina knäppa vanförställningar som kanske inte alltid är vanföreställningar utan är på riktigt. Hon tycker att det är tungt. Men tack för att Ni orkar! Det är därför jag är här på Viskas hemsida.

Tack Isa-Alise för att du finns – du är god för mig! Jag kan nog inte säga samma sak om mig eftersom jag ibland till och med vill att min komet kommer i framtiden för jag har så ont i mitt sinne = ond är jag enligt mig då. Jag försöker i alla fall inte göra onda handlingar IRL utan i så fall bara i mina tankar och kan inte hjälpa detta.

”Jag tycker inte du ska oroa dig för en komet, lämna detta åt Herren Gud. Du styr inte över någon komet, Utomjordingen.”

”Isa-Alise”

Det som du skrev ska jag tänka allvarligt på. Vet bara inte riktigt... ?

Utomjordingen

:hjärta
Mer
10 år 1 månad sedan #653160 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen
Vad jag vet så är jag (Alex) den endaste En som man som har rört en komet på hela denna planet jorden: