Omen

Mer
6 år 11 månader sedan #929178 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen
"Hjärnan får inbyggd elektronik!

Människor har i årtionde fantiserat om att små elektroniska chips inopererade i hjärnan kan bota sjukdomar eller ge oss superförmågor - och nu har fantasin blivit verklighet. Neil Harbisson är världen första så kallad cyborg. Han föddes färgblind, men med hjälp av en kamera monterad på huvudet och ett datorchips i nacken kan han trots det uppfatta färger. Snart kan chips i hjärnan även ge förlamade personer en del av rörligheten tillbaka, och i framtiden kan vi kanske få kontakt med internet direkt från hjärnan."

"Vetenskapens Ny Värld"

Mer
6 år 11 månader sedan #929187 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen
"Jag känner inte att jag bär eller använder teknik. Jag känner att jag är teknik. Jag ser inte min antenn som en sak - den är en del av min kropp."

"Neil Harbisson, Cyborg."
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 9 månader sedan #954140 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Omen

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 4 månader sedan #996555 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen
Jag mår dåligt! På grund av att min kvinna har bokat tågbiljett som kostar 666 kronor.
Mer
6 år 1 månad sedan #1032254 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen

Utomjordingen skrev: Det är det att jag har sett 7 knivar som vita skuggor under kanske 7 år och av en ren slump så har jag köpt 7 knivar under kanske 7 månader... .

Mer
6 år 1 månad sedan #1032268 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen
Ok! Jag har köpt 7 knivar under 7 månader utav slumpen - inget mer med det! :)

Ingen vanföreställning alls inte! :ajaj I alla fall, jag vill inte tro på det som kan vara på riktigt! :stopp