Vi och våra röster

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
10 år 1 månad sedan #653222 av Fantasio
Jag hör ibland röster, inte så ofta, men tillräckligt för att det ska vara irriterande. Om jag är ute och går kan jag höra ljud och först tro att det kommer från mig själv, då hugger det till i magen av oro.

Hur vanligt är det att ha röster dagtid? Jag kan få problem på jobbet, när hjärnan borde vara sysselsatt med annat.

Jag kan så lite om röster, så att höra om era erfarenheter vore intressant.
Mer
10 år 1 månad sedan #653225 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Vi och våra röster
Jag har ju som sagt haft röster sedan jag var barn..men dessa var två damer som alltid var snälla...Efter aatt jag blev sjuk har jag mest otrevliga röster...som är som värst när man mår som sämst..Men även när jag så att säga är ok hör jag röster..Dag som natt...Man vänjer sig på något konstigt sätt...Men ibland blir man mer irriterad helst om dom börjar kommentera om man sitter bland andra folk..Jag försöker att ej lyssna så noga..funkar för det mesta ...men ibland typ skriker dom då istället om dom ej får uppmärksamhet...Har ofta hörlurar med musik på...tv o radio på när jag e hemma...Tror nog aldrig att man kan acceptera dom...Jag är såååå trött på tjattrandet ibland...det tär på en..och jag får huvudvärk ofta...Ibland ibland vill jag dö o hoppas slippa all Schizo skit..det är ett värre helvete än folk tror att dras med detta...Du ser ju ej sjuk ut är kommentarer..nee..jag seeer kanske inte sjuk ut men välkommen in i min hjärna en dag så skall du få se på helvetet...Well ibland tittar dock folk på en konstigt när jag tex råkar prata högt för att svara någon röst...eller om jag räknar tal högt...Jag vet ej mer vad jag kan skriva mer än att jag skulle ge en hel del att få lugn i huvet en dag tyyystnad bara tystnad...vad skönt..För att ej tala om ångesten man alltid bär med sig...Tycker du är dktig som pallar jobba...det är starkt av dig :tummenupp :hjärta
Mer
10 år 1 månad sedan #653281 av koi
Svar från koi i ämnet Vi och våra röster
Jag hör mest röster på kvällen då allt lugnat ner sig. Jag hör även dagtid men inte lika ofta. Jag brukar ha på musik i hörlurarna men om jag har för högt för rösterna så skriker de "Sänk musiken!" Det har blivit bättre efter att jag började lyssna på Kitaro. Det är oftast ren instrumental musik.

Nu är jag på jobbet och en av mina röster sa att jag är wacky packy.

Har identifierat 6 olika röster. 3 män, två kvinnor och ett barn. Barnet skriker av skräck ibland på kvällen. Jag tror alltid att det är min son. Har börjat fråga min man om han också hörde det innan jag går och kollar.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
10 år 1 månad sedan #653283 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vi och våra röster
Mmm... Är jag inaktiv och får röster lindras det av promenader. Nu har jag börjat få problem trots att jag rör på mig. Jobbigt.
Mer
10 år 1 månad sedan #653330 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vi och våra röster
De flesta hör röster när de skall lägga sig och då det är lugnt och tyst och då är det oftast viskningar. Antagligen beror det på att man då riktar uppmärksamheten inåt och då kommer rösterna. Jag tror att man kan bli kvitt rösterna genom att träna sig att rikta uppmärksamheten utåt och jag har själv lyckats med det genom att träna mig att liksom titta på en tavla långa stunder.

Annars kan stress och ångest trigga röster. Antagligen kan avslappning och stressreduktion lindra röster. Skulle gissa att har man högljudda röster på dagtid, så är man hyfsat psykotisk.
  • parpababa
  • Besökare
  • Besökare
10 år 1 månad sedan #653331 av parpababa
Svar från parpababa i ämnet Vi och våra röster
Vad jag finner skrämmande är att de vet allt om mig, hela ens tankeinnehåll till och med sådant jag glömt, saker från väldigt långt tillbaks. Detta fenomenet blir jag inte klok på.