Det tokigaste du gjort

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 7 månader sedan #846141 av Fantasio
Vad är det tokigaste du har gjort som sjuk? Första gången jag blev sjuk sökte jag hjälp för att få något att sova på. Det slutade med tvångsvård.

En annan gång rymde jag från avdelningen, då jag hade en uppgift att ta tag i. När den väl var färdig återvände jag självmant och blev neddrogad.

Jag är normalt sett en tyst och foglig patient, men inte de nämnda gångerna. Rösterna ställde till det för mig, då jag var öppen med vad de sa. Då blev det transport till PIVA.

Har du gjort något knas?
  • manfred
  • Besökare
  • Besökare
7 år 7 månader sedan #846146 av manfred
Svar från manfred i ämnet Det tokigaste du gjort
Sparkade och förstörde en cykel på fyllan, skrek zieg hail på stan och gjorde hitlerhälsning, fast det var typ 3 på natten. Spydde utanför en restarang på kvällen när alla gick förbi, kanske inte var så tokigt mest pinsamt men ändå.
Mer
7 år 7 månader sedan #846147 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Det tokigaste du gjort
Ja tyvärr, ja... Under min första psykos var jag uppe hela natten och ritade en "själskarta". Jag klistrade ihop A4 papper så kartan tog upp nästan hela golvet.

Anchored in Christ ✟

  • Patient Niklas
  • Besökare
  • Besökare
7 år 7 månader sedan #846169 av Patient Niklas
Svar från Patient Niklas i ämnet Det tokigaste du gjort
Jag har tackat nej till månadslönen SEK 38 000 för att sikta högre.
Mer
7 år 7 månader sedan #846185 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det tokigaste du gjort
Det dummaste jag gjort var när jag köpte en bil att kunna fly i om det blev krig.
Mer
7 år 7 månader sedan #846187 av Utomjordingen
Att jag blev ihop med en psyke vårdare på samma avdelning där jag var tvångsinlagd/tvångsmedicinerad! När jag blev utskriven så flyttade hon hem till mig och vi levde tillsammans i 2 år. Det tyckte jag var lite knäppt!