Synhallisar? Berätta vilka ni har!!

  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 6 månader sedan #859173 av lonely
Sjukvårdsguiden förklarar att vid schizofreni finns icke synliga synhallicunationer, vilket jag har svårt att tro på det hela...

Jag har synhallisar varje dag!
Mer
7 år 6 månader sedan #859225 av MsTibbs
Folk som går genom väggen, flygfarkoster utaför min balkong, skuggor av personer, oftast diffusa, men ibland tydliga. Synhallucinationer är väl ansett bero på droger eller hjärntumör. Därför fick jag göra urinprov. Ingenting där.Vid schizofreni är synhallucinationer diffusa. Jag är visuellt lagd generellt, därför jag tror. Sett ängel också.
  • Niklas Larsson
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 6 månader sedan #859231 av Niklas Larsson
Svar från Niklas Larsson i ämnet Synhallisar? Berätta vilka ni har!!
Jag förnekar kategoriskt någonsin ha använt LSD.
Mer
7 år 6 månader sedan #859265 av Admin1
Alla synhallucinationer är icke-synliga för det får inte finnas några sinnesintryck vid en hallucination. Vid röster så är det en hallucination, när det är helt tyst.

Läs mer om synhallucinationer här:
[url:29s8vi9b]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/6019-att-motverka-synhallucinationer[/url:29s8vi9b]
Mer
7 år 6 månader sedan #859277 av Nissegossen
Vi har alla ett synminne, men det kan användas av de som pratar inom en. En bild säger mer än tusen ord sägs det. För min inre syn ser jag vad jag kallar synhallucinationer, då jag kan se inom mig saker jag aldrig sett tidigare. Utav en bild inom mig kan det bli en hel film, jag vill inte ha det. Men det kan vara spännande. Jag kan styra filmerna med mitt intellekt. Det känns som jag fått agera som skyddsängel. Jag menar allvar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 6 månader sedan #859282 av MsTibbs
Ungefär som att drömma vaken, även i drömmar både bild, ljud, känsel osv