Känselhallucinationer?

Mer
7 år 4 månader sedan #883234 av Kattzy
I perioder blir jag väldigt spänd i kroppen..
när jag varit spänd ett tag kommer sedan FÖRFÄRLIGA rysningar från topp till tå.
Minsta rörelse gör att det kryper på huden och i hårbotten. (Vet att det ej är djur eller någon som tar i mih men det äe svinobehagligt).. är detta känselhallucinationer?

Jag äe osäker på min bipodiagnos, tycker mer jag är åt schizofrenihållet..
Mer
7 år 4 månader sedan #883272 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Känselhallucinationer?
Ni får ta detta, det är bara min reflektion, ty jag har också känt detta. Sant eller inte, det är bara en upplevelse såsom jag känner det
Inbillning eller ej, jag har känt samma sak och det kan vara någon anhörig som gott vidare som försöker få kontakt med en släkting eller att det kan vara någon annan som vill förmedla sin välvilja mot dig.

Jag har känt det en gång när min mor, far och jag hälsade på min syster en julhelg för länge sedan då min syster bodde i Dalsland. Och där kände jag rysningar och jag visste inte vem det var, men sade lågt i rummet där jag var. Icke heller jag dömer dig, gå i frid.

Det visade sig att en moster hade avlidit under helgen och jag kände inte mer från detta som jag kan referera med henne.

Berättade om en händelse jag varit med om och kan endast säga att den jag berättade om på en hållplats här i stan och hon sade när jag berättat klart, det ryser i hela kroppen på mig och jag kände samma sak.
Vet inte om jag skrämt dig med det jag skrivit, dock tror jag vad jag tror och det är inte farligt och rysningarna kan vara som en smekning över hela kroppen och ingen som känner det så behöver tycka att det är obehagligt på något sätt.

Hoppas att du finner att den vakar över dig från där någon är nu, betrakta det som en ande som vill dig väl. Det finns inget ont i vad du känner.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #883277 av spasy
Svar från spasy i ämnet Känselhallucinationer?
De känselhallucinationer jag haft har varit mer påtagliga.
Någon som tagit tag i benet och ruskat om eller lägger handen på axeln, tar tag i handen och liknande.
Mer
7 år 4 månader sedan #883278 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Känselhallucinationer?
Smärta är min känselhallucination
Mer
7 år 4 månader sedan #883295 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Känselhallucinationer?
Jag har haft andedräkt som känselhallucination. Iskall andedräkt på min arm. Jag var livrädd, det var mer samtidiga saker också.
Mer
7 år 4 månader sedan #883322 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Känselhallucinationer?
Får anknyta till tråden där jag träffade på kvinnan på hållplatsen www.viska.se/forum/viewtopic.php?p=229663#p229663

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum