Om ni gör som rösterna säger, vad säger rösterna sedan?

Mer
6 år 9 månader sedan #943703 av Erik
Vad hör du för röster
Mer
6 år 9 månader sedan #943733 av cecilia76
Hör inga direkta röster. Men det är impulser som att jag ska promenera.träffa vänner. Ringa släktingar. Gå i kyrkan. Söka arbete. Som du förstår blir man mycket trött :neutral: .
Mer
6 år 9 månader sedan #943774 av Nissegossen
Jag har en inre dialog med de som sitter rätt i mitt medvetande centrum, jag hör dem tydligt.Men även där finns Troll om du förstår, det är som sagt livsfarlig ledning. Du får helt enkelt ha förnuftet kvar och sovra vad de säger. När det är allvar uppträder en, hon är kvinnlig och när hon dyker upp är det bäst att lyda.

Var inne på centralens pub, de hade ölförsäljning och de hade ett roulettbord där stod män och jag hade köpt en öl i baren och satt mig vid ett ledigt bord inte långt från roulettebordet. Jag hade inte mer än satt mig, förrän hon i skallen sade åt mig, gå härifrån, du skulle se hur skitiga de är som står där är i sina huvuden. Det finns mördare här inne, gå härifrån! Jag tömde ölen och gick.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #943794 av Admin1
Erik postar precis, som Undrande gjorde förr. Flera citat i samma postning.
Mer
6 år 9 månader sedan #943825 av MsTibbs
De är kamrater som peppar, håller tyst eller skriker.
Mer
6 år 9 månader sedan #943944 av IaMia
Rösterna tystnar om jag gör som dom säger, iaf för mig. Men om jag har röster som säger att jag ska göra illa mig på nåt sätt och jag berättar det för någon, då hånar rösterna mig sen, tex att nu tror ju hon/han att du är riktigt knäpp. Men om jag gör mig illa så hör jag inget alls på ett tag tills de börjar om med något nytt.