Röster

Mer
7 år 3 veckor sedan #918280 av Trassel
Röster skapades av Trassel
Vad säger era röster??? kommer dom utifrån som mina? Mina röster är elaka, dom kommenterar saker jag gör eller säger....... Att det är gift i maten och att medicinerna är till för att stråla bort min hjärna.........
Mer
7 år 3 veckor sedan #918281 av Geta
Svar från Geta i ämnet Röster
Jag inbillar mig att personer i min närhet säger saker som de inte säger.
Mer
7 år 3 veckor sedan #918282 av Trassel
Svar från Trassel i ämnet Röster
att folk pratar om en på bussen? Kan bli jättenojjig på mina föräldrar om jag hör att dom pratar i ett annat rum och jag inte hör vad dom säger..... blir rädd att dom ska ringa till min doktor
Mer
7 år 2 veckor sedan #918317 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Röster
Trassel, du är inte ensam, detta har du gemensamt vad jag tror alla här. De röster och ljud du hör, kan vara ljud som du hörde som barn, typ en speciell dörrklocka som inte finns motsvarande idag. Du kan uppleva det som att någon ringer/knackar på din dörr, ringer på telefon, människor som är döda vad som helst. De kan verka oerhört intelligenta, ta det vara lugnt och lyd dem absolut inte, om du inte vet vad du skall göra.

Allt som säger att du skall begå självmord kommer absolut inte från Gud han vill ingen människas död.

Alla uppmaningar skall du generellt aldrig lyda om du inte vet var du hamnar, ha is i magen om du åker buss och de kommer med uppmaningen gå av här, sitt kvar och åk dit du skulle, det kommer oftast inte något gott med det.

De vill kunna styra ditt liv som de själva vill, lyd dem därför inte.
Kram! :hjärta :kram

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 2 veckor sedan #918319 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Röster
De kan påverka ljuden, samtalen, ljuden du hör kan upplevas såsom att andra pratar om dig, rösterna kan påverka det du hör inom dig, så orden du tror dig höra inte alls är verkligheten. De lägger till drar bort orden du hör, så de kan påverka dig så du tror att andra pratar om dig. Det du hör är inte alltid sanningen.
Dock tror du att det är så. De går alltså in på tanken på dig och det är inte de ord du hör i din egen hjärna, det är inte sanningen du hör.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 2 veckor sedan #918321 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Röster
Man känner sig såsom man vore en marionettdocka

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum