Vilka hallucinationer är vanligast?

Mer
6 år 11 månader sedan #923274 av MsTibbs
Vilken typ är minst vanlig?

De säger mina spindlar, rop och radio är vanligt. Svrr rök är det inte.
Mer
6 år 11 månader sedan #923442 av krokus
Jag har fått höra att tydliga synhallucinationer är ovanligt vid psykossjukdomar.
Mer
6 år 11 månader sedan #923445 av Utomjordingen
Just nu har jag bara hörselhallucinationer som jag kan hantera bra. Som är vanligast för mig.

Dom gångerna jag har haft synhallucinationer/se drömmar - så har jag alltid hamnat på psyket. Kan inte hantera synhallucinationer så bra.

Känselhallucinationer (strålar som riktas mot kroppen och ger en smärta) har jag också haft några gånger och kan inte hantera det så bra heller så jag måste då alltid läggas in på psyket.

Lukt/smakhallucinationer har inte varit så allvarliga för mig.
Mer
6 år 11 månader sedan #923467 av MsTibbs
Vad händer då du inte kan hantera?
Mer
6 år 11 månader sedan #923484 av Utomjordingen
Jo, för när den abstrakta världen har tagit kontrollen över mig så fungerar jag inte som vanlig om det så bara är slumpmässiga rutiner.

Tappar då tid och rum!

Kan inte äta eller sova som vanligt. Upplever mycket skumma saker. Sist gång jag hade (höst-vinter år 2014) så blev jag bland annat psykiskt UFO-ombordtagen och mycket Ninja "DET" - hallucination som snackade med mig på ett diskret sett. Sen var det mycket annat också som tillexempel så blev jag bort teleporterad psykiskt! Har också väldigt mycket telepatiska förbindelser med omvärlden och även med parallella världar... .



Sånt här gör att jag även kan få skräckkänslor och då kan inte min kvinna ens ge mig trygghet eller hemmet och då är det säkrast att jag lägger in mig på psyket.
Mer
6 år 11 månader sedan #923485 av MsTibbs
Aha tack för FU förklarade:)