Vilka hallucinationer är vanligast?

Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1056520 av Utomjordingen
Sen har jag upplevt som om det kom strålar från ögonen:

300


300


Jag tycker som sagt, syn- och känselhallucinationer är värst - det är min egen erfarenhet!

Känselhallucinationer är inte bara psyket utan det känns över hela kroppen dom gångerna jag har haft så. Det är som om en massa strålar träffar min kropp och gör massa hål i min kropp/själ.

Sen har jag ärr på magen när jag var med om trafikolycka när jag var 5 år gammal så jag ser det som om det är emotionell läckage. Sen har jag flera små ärr som jag har på kroppen som jag har fått på grund av misshandel och olyckor.

Så här som på bilden har jag upplevt känselhallucinationer:

300


Vad ville säga med detta? Jo, som det står i rubriken så håller jag absolut med om att schizofreni drabbar hela kroppen.
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 10 månader sedan #1056521 av Utomjordingen
Mer
5 år 10 månader sedan #1056578 av Admin1
Synen är det dominerande sinnet. Vi litar mer på synen än hörseln och andra sinnen.
Mer
5 år 10 månader sedan #1056579 av MsTibbs
På sistone har det varit mest stora håriga spindlar. De går på väggen det ser jag och så går de på mig på axlarna och ryggen om jag sitter i sängen. Så jag sitter mest på golvet dit når de mig inte av nån outgrundlig anledning.
Mer
5 år 10 månader sedan #1056764 av Admin1
Jag tror personer med schizoaffektiv har mer synhallucinationer än schizofreni.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1057183 av Utomjordingen
På senare tid har jag haft synhallucinationer men bara när jag har blundat i vaket tillstånd! Ser då och då några sekunders filmer I Den Inre Verkligheten.
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Utomjordingen.