Vilka hallucinationer är vanligast?

Mer
5 år 10 månader sedan #1058631 av Geta
Men är det inte så redan idag. Vem som helst får väl inte stå i kassan på apoteket.
Mer
5 år 10 månader sedan #1058638 av memphis
Mina hallucinationer är på det stora hela, enbart de jag har när jag blundar och ska vila. Som du säger, det är en film på ögonlocken. Det kan ju vara lite spännande ibland att se, men för mig brukar det mest vara skrämmande saker som kommer.
Mer
5 år 10 månader sedan #1058648 av Utomjordingen
Ja, mina olika hallucinationer gör också att jag känner mig kränkt här i livet! Hallucinationer gör mer skada än nytta tycker jag.
Mer
5 år 10 månader sedan #1058920 av Admin1
Synhallucinationer, som enbart uppstår, när ögonen sluts eller i ett mörkt rum är en annan sorts hallucination än vid öppna ögon. Kan t.ex bero på mycket dålig syn, varvid hjärnan fyller i med synintryck.
www.viska.se/sjalvhjalp/6019-att-motverka-synhallucinationer
Mer
5 år 10 månader sedan #1061711 av Rrusheflower
Jag ser rynkiga krokryggiga gubbar från 1700— talet. Eller så är det korta dvärgar med stora magar. Eller så är det tecknade flygplan. Eller så är det som att se igenom rum, att man ser igenom väggen vilket inte är möjligt i verkligheten. Kan bero på att man fantiserar eller att hjärnan skickar en bild till ögonen som är som en dröm fast att du är vaken. Jag har också hörselhallucinationer men dom är alltid hotfulla.
Mer
5 år 10 månader sedan #1061724 av Admin1
Clozapine/Leponex har bäst effekt mot hallucinationer och tar bort dem hos 80 %. Clozapine har också starkast effekt av alla preparat.