Vilka hallucinationer är vanligast?

Mer
5 år 9 månader sedan #1062657 av memphis
Kan man ha negativa hallucinationer? Såna är när det fattas saker. När man läser något och så är det ett stycke, som helt enkelt saknas? Jag tror att det är negativa hallucinationer. Jag har sett film, där scener helt saknas, och i stället varit instoppat något annat. Likaså Youtube. Jag lyssnade på en låt om och om igen och till sist vart den utbytt mot en läskig dockanimation.
Mer
5 år 9 månader sedan #1062837 av Admin1
Hallucinationer uppträder vid avsaknad av sinnesintryck. T.ex att man hör en röst fast det är helt tyst. Oftast hör och ser man saker, som inte finns. Om saker saknas kan det nog snarare vara en illusion dvs förvrängning av sinnesintryck, som är mildare än en hallucination.
Mer
5 år 9 månader sedan #1062838 av memphis
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1062859 av Utomjordingen
Våren 1990 så var det som om jag fick spejsad glödande klot som jag kan se när jag blundar!

Som om spejsade klotet är livs klot/dröm klot eller en planet som brinner. Sen har jag märkt att varje gång jag återinsjuknar psykiskt så kan jag se när jag blundar att jag har flera glödande klot som jag inte riktigt kan hantera eftersom det är mer påtagligt då än när det bara är 1. Klotet rör på sig hela tiden...

Ungefär så här ser klotet ut fast lite rödare:

300
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Utomjordingen.