Jag visste att det skulle komma! Paranoia för otrohet...

Mer
6 år 10 månader sedan #938095 av Richard
Nu börjar min paranoia påverka mitt nya förhållande. Min tjej sa att hon skulle komma hit idag, men hon mår inte bra. Det respekterar jag givetvis. Men så börjar paranoian, om att hon kanske är otrogen... Jag visste att jag skulle känna såhär så småningom! Det får bara inte gå ut över henne. Dessutom höll jag själv på att vara otrogen igår kväll, men tänkte mig för. En rätt snygg tjej som är singel ringde o frågade vad jag gjorde o ville komma över, men jag sansade mig o sa att jag var för trött. Jag tänker inte vara otrogen!

Kan man öka Haldolen till 6 mg? Ska jag fråga min psykiater först? Jag har inte tid hos honom förrän om några månader.
Mer
6 år 10 månader sedan #938602 av Admin1
Har du sovit tillräckligt för sömnbrist kan ge paranoia. Nu tycker jag inte detta är sjukligt utan mer en normal reaktion, så kanske bör du avvakta. Det är Haldoldoser över 6 mg som brukar ge stelhet och darrningar dvs parkinsonism.
Mer
6 år 10 månader sedan #943279 av Erik
Varför får inte du eller hon vara otrogna? Är det en synd?
Mer
6 år 10 månader sedan #943339 av Nissegossen
Hej och välkommen, du namne

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 10 månader sedan #943352 av memphis
det är väl värst med svartsjuka o rädsla för otrohet i början av förhållandet. sedan efter några år brukar det försvinna, det är min erfarenhet i alla fall. att det är värst när förälskelsen är som starkast.
Mer
6 år 10 månader sedan #943371 av Geta
Jag hade en bekant som var älskarinna åt en gift man. Hans fru blev alkoholist och själv blev han dement. Min bekant levde i misär de sista åren. Så inte var det så lyckat.