Farsan styr mig från graven

Mer
6 år 6 månader sedan #973388 av Chris
Min pappa dog 1996, han var en riktig tyrann som misshandlade mig och gjorde incest. Så jag saknar inte honom. Men nu känner jag att han styr mig, hur jag tänker, gör och rör mig och det känns som om mitt jag krymper ihop. HUr ska man få stopp på det här, blir tokig.
Mer
6 år 6 månader sedan #973393 av Geta
Svar från Geta i ämnet Farsan styr mig från graven
Jag tycker att det är mycket lugnare sedan mina föräldrar har kommit till andra sidan. Jag tror att de beskyddar mig därifrån. Det var mycket oroligare, när de levde.
Mer
6 år 6 månader sedan #973400 av Inwatto
Det är din hjärna som säger åt dig att din pappa styr dig. Det kan han inte göra från graven, men hjärnan har rätt i att det han gjort fortfarande påverkar dig. Jag har själv inte erfarenhet av incest och misshandel, så jag kan nog inte ge något råd. Förlåta honom?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 6 månader sedan #973405 av Chris
Svar från Chris i ämnet Farsan styr mig från graven

Geta skrev: Jag tycker att det är mycket lugnare sedan mina föräldrar har kommit till andra sidan. Jag tror att de beskyddar mig därifrån. Det var mycket oroligare, när de levde.

Jo det var det med mina också. Min mamma var ganska ok men gjorde mig till syndabock för sitt olyckliga liv med farsan. Det kanske faktiskt gjorde ännu mer skada.
Mer
6 år 6 månader sedan #973709 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Farsan styr mig från graven
Kan vara en slags vanföreställning för de kan handla om att vara styrd. Försök att ifrågasätta din idé och fråga efter bevis för att den är rätt. Om man tvivlar och inte riktigt accepterar det kan problemen minska.