"Icke-existerande" nycklar

Mer
6 år 5 månader sedan #985470 av Nissegossen
Som jag när jag handlade idag, i akt och mening att åka ned till ett större torg och köpa en ny plånbok kunde jag inte ha den som jag brukar ha den, då den är sönder och hade den i en stängd ficka i jackan, där jag inte brukar ha den. Skomakaren de lokalerna var nymålad och påminde inte alls av en skomakare och de som var där plockade bort maskeringstejpen och det enda som påminde om skomakaren var skylten över dörren.

Jag kunde åkt ned till centrala stan, men jag tänkte att det får vänta och nu innan i morgon får jag själv sätta i en ny sölja på den gamla plånboken har allt för att göra det själv, så i morgon är det tänkt att jag skall ha den. Jag gör som salig Gunnar Sträng och tar ifrån skåpet med gamla konservburkar en packning därifrån och sätter runt plånboken.

Den där jäkla plånboken kände jag hela tiden att jag hade den och att jag inte glömt den någonstans.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #985471 av Nissegossen
Snacka om säkerhet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #985506 av Amandara
Jag har aldrig någonsin tappat bort en nyckelknippa. Folk kan gå in med huvudnyckel.
Mer
6 år 5 månader sedan #985513 av Geta
En gång glömde jag kvar nyckelknippan i dörren. Plötsligt på kvällen öppnades dörren, när jag satt i soffan. Grannen gick in utan att ringa på.
Mer
6 år 5 månader sedan #985516 av Nissegossen
Grannarna här, jag vet inte hur många nyckelknippor jag har sett hänga i soprumsdörren och en av dem var min grannes och hon hade nyckeln till min lägenhet och jag tog upp just den till min lägenhet och jag gick ut för att handla, då såg jag kvartersvärden och jag påtalade att jag hade de nycklarna som hängde på dörren och gick vidare för att handla. När jag kommer hem då var grannen på mig direkt och ville ha sina nycklar, jag gav henne nycklarna till min lägenhet och hon var fruktansvärd på att hon krävde sina nycklar NU. jag sade att de ligger vid datorn på skrivbordet, hon kommer ned, då krävde jag min nyckel hon hade och jag fick den. En annan granne har den istället, där ligger de tryggt.

På bussen kan man säga att det känns väl bra att det är tryggt att det är tryckt...

På den tiden jag delade ut tidningar var det en granne som frekvent glömde sina egna nycklar i dörren när hon kommit hem. När hon glömt dem för andra gången sade jag, nästa gång jag ser dem i din dörr får du bjuda mig på middag. Det inträffade ju och då gjorde jag en påstötning och sade, jag ser fram mot en middag!

Tji natta hon var sur som ättika och nonchalerade mig. Hon jobbade på Securitas och hade en hund som var psykiskt störd och ville bitas, hunden bet en pojk i samma uppgång som henne. Hon hade den i jobbet och borde ha hundkorg för munnen. Hon avlivade den senare och skaffade sig en ny schäfer och hon fick tag på en väktare och de flyttade samman i en större lägenhet i området, men nu är bägge borta från området

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #985557 av memphis
En gång i högstadiet såg jag och min kompis en stor nyckelknippa hänga i en dörr när vi gick till matsalen. och av okänd anledning tog vi den! Sen vart det larm på hela skolan att vaktmästarens nycklar var borta. Då blev vi rädda och gömde knippan i en ventil. Det kom poliser och var världens liv. Hela skolan måste byta lås sa lärarna gravallvarligt. Vi två blev hörda för vi hade synts i dörr-området men vi kunde inte säga att vi gömt dem. Så vi hämtade dem och drog nycklarna lite i en sandlåda och sa att vi hittat dem. Poliserna sa att vi nog skyddade några killar :) slutet gott, allting gott.