Rätt-o-fel

Mer
6 år 5 månader sedan #989846 av sodergardfia
Förutom grejen med nycklar jag har skrivit om har jag också svårt att tro på en bra händelse när den händer. Idag kom två böcker jag väntat på med posten, och jag vågar knappt lita på att de kom på riktigt. Samma igår när en ANNAN bok kom (överköper böcker).
Känner också att mina tankar kan avgöra om en av de där bra/roliga sakerna verkligen kommer hända. Jag försöker gång på gång övertyga mig att det inte är så, men det vill inte riktigt släppa.
Sen känner jag "rätt-och-fel", som jag kallar det. Det innebär att om jag till exempel står i ett vägskäl så kommer en tanke (inte en röst) som säger "gå höger. Gud vill det. Annars syndar du". Oftast gör jag INTE som rätt-och-fel säger, men det vill inte ge sig. Rätt-och-fel kommer väldigt många gånger per dag. Så irriterande!

Rätt-och-fel är helt klart ett arv från min psykos (?) 2007. Fast då TRODDE jag att det FAKTISKT var Den Helige Anden. Det har följt mig i olika gestalter sedan dess. De senaste åren har jag i princip inte trott på det, även om jag blir nervös o grubblar.

Jag TROR att det blivit lite värre en tid nu, men jag är inte säker! Ska jag prata med min behandlare eller "låta det flyga"? Har redan berättat för henne att "rätt-och-fel" blivit värre.

Jag har många mediciner, bla två neuroleptika (abilify och olanzapin) så jag borde väl inte bli sjuk? Och jag har ju sjukdomsinsikt! Kanske behöver höja olanzapin. För verkligheten känns trots allt inte pålitlig
Mer
6 år 5 månader sedan #989853 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Rätt-o-fel
låter lite likt tvångstankar
Mer
6 år 5 månader sedan #989860 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Rätt-o-fel
Vilken dos Olanzapin har du? Jag har märkt att doser över 10 milligram har inte gett mer antipsykotisk effekt, men dock mer biverkningar som handskakningar
Mer
6 år 5 månader sedan #989864 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Rätt-o-fel
Jag känner igen mig i det du skriver förutom att jag inte har någon helig ande inblandad men ibland min själaläkeängel. Jag tror att jag är styrd på telepatisk väg.....från sändare som sänder ut tankevågor för visst kan det finnas sådana?! Gör si annars dör du var det ett tag. Ett tag väldigt jobbigt men jag vände mig.....men man vill ju inte dö liksom. Med haldol är allt det borta.
Mer
6 år 5 månader sedan #989869 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Rätt-o-fel
Jo ja kan me tänka att typ om ja går till höger eller vänster om en stolpe eller nåt kommer förändra resten av mitt liv, eller iallafall dagen. Nog något tvångsgrejs.
Mer
6 år 5 månader sedan #989889 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Rätt-o-fel
Kan mycket väl vara tvångstankar. Har ju haft OCD förut.