Rätt-o-fel

Mer
6 år 5 månader sedan #990778 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rätt-o-fel

sodergardfia skrev: Jag brukar "dra lott" med mynt om jag är tveksam att göra nåt, vilket är ofta. Jag ber innan och hoppas att Herren styr vilken sida som det blir upp så jag vet vad jag skall göra

[youtube]hXb6jJ1lQ_o[/youtube]

Gud spelar också tärning

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #990780 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rätt-o-fel

Amandara skrev: Jag skulle bli galen om jag hade gud i mitt liv...en så opålitlig källa lixom....

Andra är också i anden, anden är ett tveeggat svärd, du kan få till dig förbluffande saker, den du behöver snacka är farsan i skyn(!) om du går in i din kammare och be (samtal) till honom sv.bibelsite.com/matthew/6-6.htm har Jesus lovat oss svar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #990782 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rätt-o-fel

Amandara skrev: Jag skulle bli galen om jag hade gud i mitt liv...en så opålitlig källa lixom....

Du är redan galen, annars varför är du här? Vi är alla lika varandra och lika kålsupare det går inte att komma ifrån

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #990855 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rätt-o-fel
Nyare antipsykotika kan som biverkan ge OCD-liknande besvär. Clozapine, som liknar Zyprexa kan ge OCD hos 10 %, som biverkan. Försvinner vid preparatbyte.
Mer
6 år 5 månader sedan #992347 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Rätt-o-fel

Amandara skrev: Varför är du sjuk, om du har en gud? Vill han dig så illa?


Jag tror att Gud ger oss prövningar så vi har en kontrast att jämföra med sen. I mitt fall blir det väl först i Himlen (hoppas hoppas) som jag kan göra det, eftersom det här är livslångt. Då kommer jag känna större glädje eftersom jag vet hur det känns att inte känna glädje.


Sen finns det väl fler anledningar till att Gud tillåter mig att vara sjuk, men jag känner inte till alla.
Mer
6 år 5 månader sedan #992350 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Rätt-o-fel
Jag tror inte att Gud själv gjort mig sjuk, men jag tror han har tillåtit det. Men han har ju sett till att det finns bra mediciner. Jag tror att Gud inspirerar uppfinnare. Just jag har fått mycket hjälp av mediciner!