Rätt-o-fel

Mer
6 år 5 månader sedan #989900 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Rätt-o-fel

Amandara skrev: Sjukt jobbigt och förvirrande när det stökar till sig i ens tankar. Man tror ju det är sant....att man måste lyssna på det som tankarna säger och göra det.

Sant. För mig särskilt 2007 och 2008
  • Besökare
  • Besökare
6 år 5 månader sedan #989908 av
Svar från i ämnet Rätt-o-fel
Om den vill dej illa så är inte det Gud! För om det vore Gud om han nu finns så vill den här kraften dej gott!
Mer
6 år 5 månader sedan #989912 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Rätt-o-fel
Om det är på ett sätt gud kommunicerar med folk så är allt gud tänker jag....hur skulle det annars vara? Men många gånger är det ju så himla dumt och banalt att inte skulle gud ägna sig åt sådant. Nej det är sjuka tankestörningar helt enkelt som kan gå över av mediciner om man har tur. När jag medicinerar och är frisk får jag ingen yttre påverkan alls skönt nog. Det är annars lätt att gå vilse i den inre världen och få så fullt upp med den så att man inte bryr sig om sina viktiga relationer.
Mer
6 år 5 månader sedan #990161 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rätt-o-fel
Det är när man ägnar timmar per dag åt saker som det blir problem eller om man mår väldigt dåligt. Eftersom du är medveten om det är det inte så farligt.
Mer
6 år 5 månader sedan #990475 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Rätt-o-fel
Admin1, jag vet att det inte är illa nu. Men tänk om mina gamla problem kommer tillbaka??? De tog hela dagen i anspråk, det fanns i princip inte en enda frisk minut! De stunder som jag inte lydde befallningarna (2007) eller utförde tvångshandlingar (2008) låg jag på sängen eller satt nånstans utan att orka/ha tillåtelse att göra nåt.

Det var mitt livs värsta två år, och jag är rädd att det ska börja om!

Det som förde mig ut ur den akuta sjukdomen var väl Abilify. Kan be att få höja den lite IFALL att jag börjar bli sjuk. Vill helst inte höja Zyprexa, för jag är redan trött och tjock, hihi.

Tror jag ska maila min behandlare när jag kommer hem. Hon kan prata med läkaren om eventuell höjning av Abilify. Sen har jag ju tid hos henne på måndag! Hade kunnat prata med sköterskan alldeles nyss efterson jag var hos henne för en kvart sen o delade mediciner. Men SÅ akut är det inte.
Förmodligen är jag bara nervös hihu
Mer
6 år 5 månader sedan #990477 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rätt-o-fel
OCD brukar gå att behandla med SSRI-antidepressiva, men det finns andra sätt du kan schemalägga tvången 15 min per dag t.ex.
Läs mer här:
www.viska.se/sjalvhjalp/2215-tvangstankar-och-tvangshandlingar