Konstiga hallucinationer

Mer
6 år 4 månader sedan #999241 av mabose
Jag har haft många röst-hallucinationer och konstiga upplevelser i min psykos. Jag tänkte berätta om två av de konstigaste.


Jag hade en världsplanerare-grupp som höll på i min hjärna. Det kom in ca 7 stycken olika röster och la inlägg i gruppen. Bland annat så ville en världsplanerare planera ett nytt centrum i Kaliningrad vid Östersjökusten. Denna världplanering var så intressant så jag ville nästan vara psykotisk.

En annan mycket konstig upplevelse jag hade under min psykos var en upplevelse av Gud. Gud var tyvärr inte så god utan hade en massa agenter som sysslade med vit-nedstrålning dvs att psyka bort
vita människor. Två ställen på jorden var undantagna och i Sarajevo och på Färöarna fick agenter inte agera. Själva hallucinationer var en väldigt konkret upplevelser av de där agenter som verkade har lite svårt att beskriva det mer än så, en mycket märklig hallucination som jag naturligtvis inte tror är sann (Gud är inte sådan).
Mer
6 år 4 månader sedan #999243 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Konstiga hallucinationer
oj låter inte kul
Mer
6 år 4 månader sedan #999245 av mabose
Svar från mabose i ämnet Konstiga hallucinationer
Världsplaneringsgruppen var faktiskt rätt rolig men Gud var inte kul alls. En jobbig upplevelse.
Mer
6 år 4 månader sedan #999473 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Konstiga hallucinationer
Ofta kan de gå ut på att man är viktig och betydelsefull. Mark Vonnegut, som hade schizofreni, men tillfrisknade skrev i en bok att i en psykos är man i centrum för världens uppmärksamhet.

Det finns olika typer av vanföreställningar.
www.viska.se/sjalvhjalp/oevervinn-din-paranoia
Mer
6 år 4 månader sedan #999506 av Utomjordingen

Admin1 skrev: ...i en psykos är man i centrum för världens uppmärksamhet.


Ja, där kan jag hålla med till 100 %!
Mer
6 år 2 månader sedan #1017731 av memphis
Svar från memphis i ämnet Konstiga hallucinationer
När jag ligger i min säng och blundar för att sova, så kommer det ansikten farande i mörkret. De är från början långt borta, kommer snabbt emot mig, och förvrids ibland på slutet så de liknar nån sorts skräckdemoner. När de är ända framme vid mitt ansikte löses deras ansikten upp, och nya kommer farandes. Är detta ett vanligt fenomen eller är det hallucination?
Obs, jag har ögonen helt stängda och har nyss stängt dom, sover inte.