Röster tillbaka, höja medicin?

Mer
6 år 4 månader sedan #999890 av Zoro
Hej igen!

Jag har knappt haft några röster under en längre period, och har nu så sakteliga börjat sänka antipsykotiska medicinen.
Nu har de börjat dyka upp igen, men jag vet inte om det är pga sänkningen eller för att det är lite stressigt för tillfället.

Tror ni att jag ska ha is i magen och vänta och se om det går över eller borde jag höja igen?
Ska självklart diskutera med min läkare men funderar på hur jag ska göra innan jag får tag i honom.

Jag är lite rädd för rösterna, så jag tänker att jag kanske överreagerar och borde härda ut tills stressen ger med sig.
Eller så är det faktum att jag är rädd för dem anledning nog att höja igen.

Risken för att jag blir psykotisk är väääldigt låg, för det har jag inte varit innan. Men jag har inte lust att må så där dåligt igen som jag mår när de är intensiva, och jag vet ju inte hur fort de skulle ge med sig igen om jag gick upp i dos.

Vad tror ni? Några erfarenheter?
Mer
6 år 4 månader sedan #999892 av Geta
Hej igen!

Du bör nog höja dosen.
Mer
6 år 4 månader sedan #999894 av Zoro
Ja, det är kanske så :/ Hade hoppats att slippa. Men jag får iofs inte särskilt mycket biverkningar på dosen jag är på, så jag kanske borde vara tacksam för det.
Mer
6 år 4 månader sedan #1000016 av Admin1
Vilket preparat och dos har du? Hur är rösterna i volym och innehåll? Är de arga eller hotfulla?
Mer
6 år 4 månader sedan #1000081 av Zoro
Jag har 10mg abilify och har sänkt cisordinol från 6mg till 2mg.
Rösterna är inte jätteintensiva, men rätt frekventa och är otrevliga, uppmanar mig bla till att ta livet av mig.
Mer
6 år 4 månader sedan #1000137 av Admin1
Låter inte bra alls. Sådana röster kan finnas vid depression. Du kan testa om du har depression här:
www.viska.se/sjalvtester/har-jag-depression
Kanske lika bra att du höjer Cisordinol.