Hur kan man tro på så larviga saker???

Mer
6 år 3 månader sedan #1005531 av Fantasio
"Larviga saker" har jag själv trott fullt och fast på, sådan är jag i psykosen. Har hukat mig för sovjetiska stridsvagnar på öppen gata.
Mer
6 år 3 månader sedan #1005654 av Admin1
Tror att vid psykos är tankeförmågan nedsatt och sedan också saknar man förmåga att felkorrigera. Vid psykos är man envis och försvarar sina vanföreställningar till varje pris. Men psykiska symptom handlar mycket om felaktiga tankar. Också röster är en slags felaktiga tankar.
Mer
6 år 3 månader sedan #1005657 av Encingnerius
Efter olika tester som jag gjorde tankemässigt lade jag märke till att man inte kunde lita på dessa röster som fanns. De var bara i vägen för mig.

I början då jag blev inlagd i psykiatrin kunde jag inte läsa böcker mer än 1-2 sidor per dygn.
Mer
6 år 3 månader sedan #1006134 av Admin1
Efter första psykosen kan man få dyxlexi dvs lässvårigheter. Men också dåligt närminne direkt efter psykosen kan göra det svårt att minnas vad man nyss läst.
Mer
6 år 3 månader sedan #1006136 av Geta
Tänkandet kan bli väldigt komplicerat efter första psykosen.
Mer
6 år 3 månader sedan #1006147 av Encingnerius
Jag hade det lite svårt med koncentrationen förr.

Nu för tiden känns det som att jag har lite svårt att göra en bild av det jag läser så jag har noll koll på vad som händer i vissa delar av böckerna. Det kändes som att det gick bättre att läsa någon vecka sen, skumt...