Helt galet.

Mer
6 år 3 månader sedan #1007950 av Lelle
Helt galet. skapades av Lelle
Jag kommer ihåg bland dom värsta vanföreställningarna som jag hade när jag var psykotisk förra gången. Mina föräldrar är kompis med några andra och som har barn. Ett av barnen har förståndshandikapp men lyckades ändå bli vaktmästare för ett äldreboende. Men jag trodde, och detta var det galna. Att den personen inte var deras son som hade lyckats så långt. Deras son mådde dåligt, drack ibland alkohol och hade varit mycket våldsam mot föräldrarna! Då kontaktade föräldrarna regeringen och en dag kom en person som skulle hämta sonen till hans jobb, han som hämtade honom med bilen var egentligen en militär och som skulle avrätta honom, och istället för åka till jobbet åkte de ut i en skog, han frågade varför dom inte åker till jobbet? Han som körde bilen sa att de skulle åka runt en sväng. Men ute i skogen så sköt han ihjäl honom och grävde ner hans kropp. Föräldrarna hade kontaktat regeringen och de hade bestämt sig för att byta ut sonen mot en exakt lik kille, men som egentligen inte hade förståndshandikapp. Men alla trodde han var förståndshandikappad och föräldrarnas mål var att folk skulle se att det kan gå väldigt bra för en förståndshandikappad med! Men det var inte med riktiga sonen! Och jag tänkte att föräldrarna inte hade någon som helst tanke på att de kunde ge riktiga sonen antidepressiva läkemedel så att han skulle må bra , men detta ska föräldrarna inte tänkt på! Och dom skulle ångra sig djupt om jag sa det till dem!

Helt sjukt. Det var ju deras riktiga son och det gick bra för honom! Han var inte ens deprimerad!!
Mer
6 år 3 månader sedan #1007951 av Geta
Svar från Geta i ämnet Helt galet.
Typisk psykosfantasi.
Mer
6 år 3 månader sedan #1008015 av Encingnerius
Svar från Encingnerius i ämnet Helt galet.
Låter lite bisarrt.
Mer
6 år 3 månader sedan #1008166 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Helt galet.
Ofta finns en liten sanning i vanföreställningarna, men jag tror att en viktig orsak till vanföreställningar är att man inte kan korrigera felaktiga tankar eller upptäcka att de är felaktiga. Man tror benhårt på att det är sanning.
Mer
6 år 3 månader sedan #1008191 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Helt galet.
Men trodde en annan sak under psykosen, och de vanföreställningarna var faktiskt ännu värre. Berättar kanske sen.
Mer
6 år 3 månader sedan #1008194 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Helt galet.
jag förstår inte hur jag kunde tro på sånt. Men antagligen så gör psykoser att det kritiska tänkandet försvinner? Men jag minns en sak! Senare under psykosen (innan jag blev inlagd) så började jag faktiskt bli skeptisk och kritiserade mina vanföreställningar! Hur var det möjligt? Började bli frisk ?