Helt galet.

Mer
6 år 2 månader sedan #1008544 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Helt galet.
Tror att det som händer vid psykos är att minnen förvrängs och blir felaktiga, men att man inte genomskådar det. Tror att vanliga personer också kan ha felaktig tankar, men de genomskådar dem och avfärdar dem.
Mer
6 år 2 månader sedan #1008655 av Encingnerius
Svar från Encingnerius i ämnet Helt galet.
Ens fantasier påverkar väll vad man tror på under vanföreställningarna när man har psykos?
Mer
6 år 2 månader sedan #1008658 av Geta
Svar från Geta i ämnet Helt galet.
Det tror jag också. Man har ett väldigt rikt fantasiliv, när man blir psykotisk.
Mer
5 år 1 månad sedan #1126522 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Helt galet.

hkboj skrev: Jag kommer ihåg bland dom värsta vanföreställningarna som jag hade när jag var psykotisk förra gången. Mina föräldrar är kompis med några andra och som har barn. Ett av barnen har förståndshandikapp men lyckades ändå bli vaktmästare för ett äldreboende. Men jag trodde, och detta var det galna. Att den personen inte var deras son som hade lyckats så långt. Deras son mådde dåligt, drack ibland alkohol och hade varit mycket våldsam mot föräldrarna! Då kontaktade föräldrarna regeringen och en dag kom en person som skulle hämta sonen till hans jobb, han som hämtade honom med bilen var egentligen en militär och som skulle avrätta honom, och istället för åka till jobbet åkte de ut i en skog, han frågade varför dom inte åker till jobbet? Han som körde bilen sa att de skulle åka runt en sväng. Men ute i skogen så sköt han ihjäl honom och grävde ner hans kropp. Föräldrarna hade kontaktat regeringen och de hade bestämt sig för att byta ut sonen mot en exakt lik kille, men som egentligen inte hade förståndshandikapp. Men alla trodde han var förståndshandikappad och föräldrarnas mål var att folk skulle se att det kan gå väldigt bra för en förståndshandikappad med! Men det var inte med riktiga sonen! Och jag tänkte att föräldrarna inte hade någon som helst tanke på att de kunde ge riktiga sonen antidepressiva läkemedel så att han skulle må bra , men detta ska föräldrarna inte tänkt på! Och dom skulle ångra sig djupt om jag sa det till dem!

Helt sjukt. Det var ju deras riktiga son och det gick bra för honom! Han var inte ens deprimerad!!


hur kan man tro på sånt löjligt. Jag tycker det är så löjligt i efterhand....
Mer
5 år 1 månad sedan #1126650 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Helt galet.
Under psykos kan man tro sådana saker och det kan vara mycket mer orimligt än detta. Man verkar helt sakna kritiskt tänkande.
Mer
5 år 1 månad sedan #1127556 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Helt galet.
Minns att jag fick för mig att badrumsvågen hade en mikrofon inbyggd. Det slutade med att jag sparkade sönder vågen och slängde ut den. Löjligt. Men den stod där och knäppte.