Synhallucinationer

Mer
6 år 1 månad sedan #1026595 av Sjukihelahuvudet
Hej, jag skrev ett långt inlägg men sidan buggade ur så jag skriver bara ett kort inlägg nu i punktform om min fråga.

*Har för några dagar sedan börjat se en person som en hallucination när jag går ut och röker.
*skrämmer skiten ur mig
*fattar direkt när jag sprungit in att det är en hallucination så jag har inte psykos för då skulle jag inte efter ett tag fatta att det är fejk
*min pojkvän kan inte se denna person
*hur fixar jag detta?
*kan det vara så att den paranoia jag känt i ungefär en vecka nu manifesterar sig som rädsla i min hjärna som då producerar dessa hallucinationer för att jag ska komma in i fight or flight tänket?
*är detta normalt och kommer det sluta?
*det ser ut som en person, men ändå inte, jag vet inte hur man ska beskriva det bättre
*jag vågar inte lämna hemmet ensam längre
*hur undviker jag att detta blir värre?
*vad beror det på, om inte min teori om att det är något, jag vet inte vad, som jag är rädd för?

Tack.
Mer
6 år 1 månad sedan #1026600 av Geta
Svar från Geta i ämnet Synhallicinationer
Ta din medicin, så slipper du detta.
Mer
6 år 1 månad sedan #1026654 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Synhallicinationer
Instämmer. Det funkar vad man än kallar synerna.
Mer
6 år 1 månad sedan #1026839 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Synhallucinationer
Tja, när jag hade min gamla soffa såg jag att soffan var full av människor, jag hade publik, en satt och stickade, jag brydde mig inte om dem och en granne kom upp full, hon tog snabbt som ögat min hushållsrulle jag behövde för att snyta mig, hon slänger den mot soffan, sedan sade hon vad fan glor ni för?


Kan tala om att fortfarande bryr jag mig inte, har upplevt så mycket av dem att jag tar det med ro. Alla som kommer hit säger här känner jag ro, här trivs jag, det finns inget ont här

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1026844 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Synhallucinationer
Tyvärr vet jag inte hur man gör utan mediciner. Jag tar ju mina och när jag började se genomskinliga varelser, bestämde jag mig för att mina ögon bara skulle se verkligheten, inte saker från andevärlden. Då slutade jag se spöken. Men, som sagt, jag tar ju min medicin också. Det kanske inverkar.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 1 månad sedan #1026848 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Synhallucinationer
Jag har varken ångest eller är depressiv

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum