Dom kan inte göra mig något.......

Mer
6 år 1 månad sedan #1027546 av Trassel
Det är inte ofta som jag har berättat för någon egentligen vad konkret mina röster säger..... Jag har inte vågat då dom har hotat att hemska saker ska hända mig eller dom jag älskar och sagt att jag inte kan lita på någon. För cirka ett år sedan fick jag en ny sköterska på mottagningen och sista gången vi pratade tog jag mod till mig....

Jag sa att jag litade på honom, han är verkligen professionell och trygg. Han finns där. Så jag berättade och han frågade varför jag inte har gjort det tidigare för att jag är så rädd. Han sa att han förstår att jag är rädd, men rösterna kan aldrig göra mig något fysiskt. Jag har det med mig nu. Oavsett hur mycket dom hotar och kommenterar kan dom inte göra mig något även om jag är rädd och jag kan lita på att min ssk finns där och lyssnar. Förringar inte det jag upplever men köper inte det som rösterna säger.......
Mer
6 år 1 månad sedan #1027549 av Geta
Det var ovanligt förr att personal talade med en om vanföreställningarna.
Mer
6 år 1 månad sedan #1027710 av Admin1
Har du andra symptom än enbart röster? Om du har andra symptom kan medicinjustering krävas. Det finns också KBT mot psykossymptom man kan få, men det kräver 10 besök hos psykolog.
www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester
Mer
6 år 1 månad sedan #1027745 av Nissegossen
Jag blev kvitt min ångest som innebar hot mot mig, tills den dagen jag vägrade göra som de sade till mig, jag hade i tanken och sade där, lägg vad som helst i andra vågskålen men jag gör ingenting som ni säger, de hotade mig då och jag sade jag gör det inte ens om ni lägger hela jordens befolkning i andra vågskålen, somnade, nästa dag försökte de göra det, jag bara negligerade dem och hotet de hotat med fanns bara i fantasin, det är bara att blåneka göra som de säger de kan inte göra någonting mot dig, om du själv inte gör det. Alltså sluta gå på bluffarna allt vad de kan åstadkomma är i din egen hjärna och de har ju fattat att man kan bråka med folk, men bara inom dig själv, neka dem och kasta ut dem

För varje gång blir det lättare att stå emot och det händer inte alls det de hotar med, de har inte makt över det

Det är bara att stå emot så överlever du.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1027749 av rymd
Låter bra Trassel, måste känts som tyngd lyfts från dina axlar ändå?
Mer
6 år 1 månad sedan #1027789 av Nissegossen
Så länge du kan härska i din tanke gör de ingenting testa dem byt sedan ut dem på insidan, de vill bara slakta av vad de hotar med, för varje gång blir
det lättare att stå ut. Och gå emot dem Det är dig de vill att göra som de säger, kan vara rena döden om du gör det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum