Hjälp folk hör ännu vad jag tänker

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 2 veckor sedan #1042589 av Jocke
Ja du Geta! Om du syftar på mitt tillrättaläggande till Admin angående kvinnan som han trodde var socionom, hon är tydligen sociolog? Men jag tycker Admin är nog duktig på att svara för sig själv, det är kanske det som är felet inom vården, att man står upp för ngn annan som man är lojal till?

Det låter nästan lite nedvärderande det du säger till mig? Jag har absolut respekt för Admin, men även han kan ha fel ibland?



Jag tycker ibland att du värderar saker som att din åsikt är viktigare än min, kanske du har mer sunt förnuft enligt din egen uppfattning. Men sådana här värderingar försöker jag undvika så gott det går!

Jag har absolut respekt för admin, men vill ni ha bråk, så får ni leta ngn annanstans! Det är så här jag har känt länge, att mina ord inte räknas in, alltså bristande respekt vad det verkar?

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 2 veckor sedan #1042591 av Jocke
Såg mitt eget inlägg ovanför! Om det var det du syftade på, kunde du kanske ha citerat den? Nu fick jag gissa din tanke, omöjligt säger många!

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 2 veckor sedan #1042593 av Jocke


Repris, men viktig ändå! Båda har rätt!

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 2 veckor sedan #1042650 av Jocke


Sånt här är kvasiintellektuellt! Men jag känner som en kvinna jag kände förr, som sade att jag var överallt och ingenstans antydde hon?

Det här börjar jag förstå först efter trettio år? Är jag Sveriges mest privilegierade livstidsintern, som får ta sig en bärs när han vill? Det är märkligt hur jag kan vara fången i andras uppfattning kring mig, Den här livstidsdomen att aldrig komma ngn nära igen, måste vara påverkad av vissa faktorer som jag inte förstår.

Men det är ett världsproblem, som jag nog aldrig blir kapabel att lösa på egen hand? Antingen hör jag eller så hör jag inte, det borde vara antingen eller? Men andra hör istället för mig, det är jag fullständigt övertygad om? Så jag är nästan döv på riktigt trots allt!

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 2 veckor sedan #1042660 av Geta
Min syster har jobbat som förskollärare hela sitt arbetsliv. Hon säger att hon tillbringar mycket tid på golvet med de små barnen. Det är tillåtet på förskolan. Konstigt vore det annars.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1042664 av rymd
Ja som lärare måste man alltid vara på samma nivå som de man lär ut något till, helt rätt