Hur vet man om man verkligen är drabbad eller bara inbillar sig?

Mer
6 år 2 veckor sedan #1041937 av Vipa
Ja, helt enkelt, hur vet man vilket som är vilket? För jag börjar fundera på om det inte är så att jag i själva verket bara tänker för mycket och då helt sonika framkallar allt låtande, är det först när det är viskningar, som om nån pratar i örat på en som man verkligen hör saker? Om det bara kommer inifrån, som i mitt fall, då är det väl bara att man tänker för mycket? Vad ska man göra isåfall? Jag har provat appen iDichtronic (Rätt stavat så?) och den hjälpte inte.

Äter abilify f.ö. i låg dos, nån som har erfarenheter av den medicinen? Jag hade fram tills nyligen även Lyrica, tror det var apriproazole men upplevde inte att den hjälpte alls.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1041944 av Amandara
Röster är när det låter som att någon pratar bredvid en har jag fått förklarat. Man kan oxå ha tankepåsättning. Då är det tankar.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1041947 av MsTibbs
Psyk säger jag inte ska tänks så mycket, när jag frågade om jag var inbillningssjuk
Mer
6 år 1 vecka sedan #1042060 av Vipa

Amandara skrev: Röster är när det låter som att någon pratar bredvid en har jag fått förklarat. Man kan oxå ha tankepåsättning. Då är det tankar.


Då är det tankepåsättning jag har, vad kan man göra åt sånt?
Mer
6 år 1 vecka sedan #1042089 av Geta
De flesta vet inte vad schizofreni och psykos är innan de själva drabbas. Då är det svårt att inbilla sig.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1042122 av Admin1
Risperdal är starkare än aripiprazol, men röster går att minska med självhjälpsråd:
www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester