Fler som ”bara” har en inre dialog?

Mer
6 år 1 vecka sedan #1043636 av Vipa
Mer
6 år 1 vecka sedan #1043637 av Geta
Jag tror att alla människor har en inre monolog. Det är inget onormalt.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1043642 av Vipa

Geta skrev: Jag tror att alla människor har en inre monolog. Det är inget onormalt.


Så är det väl antar jag men hur gör man för att hantera den om den utgör ett problem?
Mer
6 år 1 vecka sedan #1043683 av Amandara
Jag har i normala fall en inre dialog om allt möjligt som behöver avhandlas. När jag blir psykotisk präglas tankarna av vanföreställningar, paranoia och tankepåsättning. Helt olika saker.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1043722 av Nissegossen
Jag ha ständigt en inre dialog och jag kan hålla en monolog så att folk räcker upp handen och säger min tur. Jag kan utan vidare hålla en monolog i tre timmar. Jag blev intervjuad här utav en kvinna på Kvinnofolkhögskolan i stan. Hon hade kameran med sig, men det enda som syntes var ljusen på bordet och den sändes på kanal 10 i stan. En granne frågade mig om det var jag och han sade vilken svada du har

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 vecka sedan #1043796 av Nissegossen
Hej svensken, tongångarna från dig, verkar ytterst som en följetong på viska, varför ger du dig inte? Så varför inte berätta sanningen om dig själv?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum