Fler som ”bara” har en inre dialog?

Mer
6 år 2 dagar sedan #1046009 av Nissegossen
Hon känner mig bäst av alla.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 dag sedan #1046124 av Admin1
Stört tal menas att talet kan vara svårbegripligt och i värsta fall ordsallad dvs orden bara blandade utan sammanhang.
Mer
6 år 1 dag sedan #1046163 av wasp
Ingen ordsallad precis, men ibland hör inte folk vad jag säger. Får ofta upprepa.
Mer
6 år 1 dag sedan #1046165 av Geta
Det är tvärtom för mig. Folk upprepar vad jag säger som bekräftelse. Det händer ofta.
Mer
6 år 1 dag sedan #1046214 av Nissegossen

Admin1 skrev: Stört tal menas att talet kan vara svårbegripligt och i värsta fall ordsallad dvs orden bara blandade utan sammanhang.


Hade en kompis sorgligt att se honom, de släppte ut honom från sjukhuset den dagen, jag såg honom når han skulle åka hem. Han var totalt förstörd och det gick inte att förstå det han sade, det var ordsallad rakt av, det är samma man som ritade loggan till schizofreniförbundet Den nålen som går att sticka in i kavajslaget den har jag den är otroligt sällsynt idag och Barbro Benjaminsson har länge haft viljan att få den. Jag hade ringt henne på studs men hon har på senare år tydligen hemligt nummer, hennes son som har sjukdomen är död. Hennes andre son som jobbade på kontoret för IFS går inte heller att få tag i. Får Ringa IFS till deras kontor, för att betala medlemsavgiften och där i telefon säga till dem att jag vill ha kontakt och sedan hoppas jag Att Barbro ringer eller Jonas ringer. Jag vet inte ens pm Barbro lever.
Kommer jag i kontakt får hon nålen obesett, om jag nu hittar den

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 dag sedan #1046218 av Nissegossen
Min kompis var att det stod en dödsannons i tidningen och Barbro frågade mig. Jag luskade fram hans bror, han hade samma jobb som tidigare och jag slog hans nummer och han sade han är på ett vårdhem i Bohuslän, jag fick numret dit, en personal gick till där han satt och tittade på TV kvinnan kom tillbaka och sade han vill titta på TV istället.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum