Fler som ”bara” har en inre dialog?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 11 månader sedan #1046244 av Jocke
Många tycker att jag tjatar när jag frågar dem om vad ordet som dem sade nyss egentligen innebär för hela samtalet, dem tycker jag stoppar upp hela samtalet och låter inte mig komma in i samtalet först långt senare när dem har fått utveckla sitt samtal. Då står jag där med min fråga som aldrig blev besvarad.

Samma sak, när många tycker att jag byter ämne obefogat så svarar dem med en slags hämndaktion att dem växlar ämne när jag har en röd tråd någonstans. Är det det som kallas projicering?

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 11 månader sedan #1046245 av Jocke
Jag klarar inte den dialogen, utan jag hoppas jag får konstruktiva tankar som jag kan utforska, genom att följa den röst som påminner mig om saker, t. ex städa, tvätta, borsta tänderna sådana elementära saker, eller att komma ihåg viktiga saker.

Ibland är jag så glömsk, att jag kan tas för en nonchalant person som inte lyssnar efter vad som borde utföras? Därför kanske jag själv utsätts för nonchalans för att jag borde förstå vad dem säger. Men tänk själva, hörde i dag att vi hör minst 60 000 ord och meningar per dygn, och då är det ofta i underkant. Många mår nog dåligt pga en viss oförmåga som visas i vissa lägen! Men jag har undrat vem som inte bryr sig om andra? Är det ngt som pågår i detta nutid?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 11 månader sedan #1046377 av Admin1

Geta skrev: Du kan Googla på Barbro Benjaminsson.

Sök här också: www.hitta.se/
Mer
5 år 11 månader sedan #1046378 av Admin1
Jocke,
Att byta ämne ofta i ett samtal kan vara en tankestörning. Ganska vanligt med sådana problem.
Mer
5 år 11 månader sedan #1048014 av IngeF
Mine stemmer opptrer mest som løpende kommentarer. Sjelden at det kommer utenfra. Det skjer helst ved overstimulans.
Mer
5 år 11 månader sedan #1048113 av Admin1
Det är vanligt med röster som kommenterar vad man gör. En vanlig form av röst som förekommer.