Röster - jag är för svag för att hantera dem

Mer
6 år 1 vecka sedan #1044579 av Zoro
Jag ska prata med min doktor och se vad han säger. Men han funderar också på om det är så att antipsykotiska inte gör så mkt för mina röster. Vi har diskuterat det iaf.
Snart blir det sovmedicin så att jag får sova i lugn och ro.

Funderar på om ångestdämpande skulle funka när det är som värst, kanske kan testa det. Då kanske vetskapen om att något funkar gör det lättare att hantera annars...
Mer
6 år 1 vecka sedan #1044581 av rymd
Min läkare säger samma, det tar inte bort rösterna men sömnen i sig gör att du kan hantera dem bättre.

Sov så gott!
Mer
6 år 1 vecka sedan #1044597 av Vierja
Försök distrahera dig.
Om du medvetet letar efter det kommer det inte försvinna.
Gör något som kräver koncentration men samtidigt lätt.
Glömmer du bort att lyssna efter det ständigt, kommer det bli mindre.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1044661 av Zoro
Jag vill liksom kunna leva med dem utan att behöva distrahera mig. Jag är rätt dålig på det också... Det enda som verkar funka är att hänga på forum på nätet, men det finns en gräns för hur länge man kan göra det innan det börjar upprepa sig.

Skriva fungerar också, men jag brukar få svårt med koncentration och igång-sättandet samtidigt som rösterna kommer...
Mer
6 år 1 vecka sedan #1044678 av Admin1
Ångest och stress kan trigga röster. Sedan om det är tyst och stilla samt du är inaktiv så kan rösterna komma. Om man har uppmärksamheten inåt och mot sina tankar kan rösterna komma. Sedan de första 5-6 åren är värst vad gäller sådana symptom och sedan kan de minska. Har du röster om du tittar på TV eller Youtube-videos?
www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester
Mer
6 år 1 vecka sedan #1044697 av Zoro
Ja, fast färre tror jag. Om det är tillräckligt spännande tror jag att de försvinner i just de scenerna.

Men jag tror inte att jag har förhållandevis så mycket röster att jag borde påverkas så mkt som jag gör. De borde gå att ignorera. Men jag klarar det inte. Det gör mig trött/arg/ledsen.