En bra fråga!

• hkboj
  • hkboj Profilbild Författare till inlägg
  • Platinamedlem
  • Platinamedlem
Mer
11 apr 2018 16:54 - 11 apr 2018 16:55 #1044799 av hkboj
En bra fråga! skapades av hkboj
Varför kontaktar GUD personer som får psykoser och styr psykosen. Det är ju ändå en sjukdom. Via sjukdom få kontakt med gud? huh. Och gud styr sedan psykosen åt h*levete. Är vi djävular som gud ska hämnas på , eller vad är det frågan om egentligen? Vem annan skulle gud göra så mot?? För psykoser är ingen bra sak, men gud styr psykosen på dem. Kan vara att gud hämnas på djävular, låter ju som det enda rimliga.
Senast ändrad: 11 apr 2018 16:55 av hkboj.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• hkboj
  • hkboj Profilbild Författare till inlägg
  • Platinamedlem
  • Platinamedlem
Mer
11 apr 2018 16:57 #1044801 av hkboj
Svar från hkboj i ämnet En bra fråga!
Jag vill inte tro att det är så, men det låter tyvärr som det enda rimliga.

Mer
11 apr 2018 19:24 - 11 apr 2018 19:25 #1044844 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet En bra fråga!
Fråga honom och läs detta i Bibeln Mark 3 sv.bibelsite.com/mark/3-21.htm tills kapitlets slut
Märk väl Jesus anhöriga gick för att ta vara på honom för de trodde att han var från sina sinnen men efter prövningarna i ödemarkerna lämnade åklagaren honom intill läglig tid.

OBS! En skinnägel förvarade vin i

Han sade inför dem som var i huset att var och en som trodde att han var från sina sinnen hade plats i det brinnande Gehenna,(soptippen utanför Jerusalem, där slängdes de avrättade samt de som inte hade råd med en grav) Han sade den som gör Guds Vilja är min moder, syster och broder. Jag tror starkt att han gjorde en gest med handen över de samlade, jo ni

I den stunden tog han avsteg från sin släkt

Sedan gå in i ditt sovrum och be (bön betyder samtal ) så har Jesus sagt att vi skall få svar, men Guds vägar är outgrundliga som det står

Så ta ett snack med farsan

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Senast ändrad: 11 apr 2018 19:25 av Nissegossen.

Mer
11 apr 2018 19:30 #1044848 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet En bra fråga!
Vännen det är inte bara Gud i det här, det är även de som aldrig får plats i himlen utan går direkt till undergången, tror du inte att de är ganska sura?

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Mer
12 apr 2018 04:16 #1044905 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet En bra fråga!
Frågan är ju också exakt vad psykos är. Längre psykoser lär kunna förstöra i hjärnan, det kanske bara är en av kroppens skyddsmekanismer?!

Gud och Jesus är den räddning som jag är tacksam för. Psykossymtom förvillar mig och att samtidigt bli påverkad av abdar, rör till det.

Ett av svaren är att lita på Skriftens ord!

Mer
12 apr 2018 14:45 #1044997 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet En bra fråga!
Det är nog så att Guds upplevelsen under psykos är en form av vanföreställning, men drabbar inte alla. Under psykos kommer ju ofta vanföreställningar av olika slag. Vanligast är nog förföljelse.

• Cosmos
  • Cosmos Profilbild
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
12 apr 2018 16:43 #1045030 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet En bra fråga!
"Min Gud, min Gud, varför har du övergivit mig?" Det sade Jesus på korset i den elfte timmen. Låt oss säga att man förstår honom. Eller "henom" skulle man väl säga idag!

Jag har alldrig trott på att jag skulle vara Jesus men däremot tror jag att jag tillhör den andra sidan. En liten demon som har ärvt det hela i generna.

Mer
12 apr 2018 17:24 #1045055 av memphis
Svar från memphis i ämnet En bra fråga!
Jag var aldrig religiöst grubblande innan första psykos. Jag var en väldigt glad person som inte "behövde" några utomjordiska förklaringar. Men så öppnades de tusen dörrarna på vid gavel och idag tror jag på en massa övernaturliga ting. Jag har nu vad som kan kallas "tro" och jag har religiösa figurer och bilder runt ett litet altare i mitt hem. Framför allt använder jag dessa bilder för att landa i ett lugn. Ej upphetsning. Eftersom det fungerar så är det ingen "tro" egentligen utan ett faktum.

Sidan laddades på: 1.083 sekunder