En bra fråga!

Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1044799 av Lelle
En bra fråga! skapades av Lelle
Varför kontaktar GUD personer som får psykoser och styr psykosen. Det är ju ändå en sjukdom. Via sjukdom få kontakt med gud? huh. Och gud styr sedan psykosen åt h*levete. Är vi djävular som gud ska hämnas på , eller vad är det frågan om egentligen? Vem annan skulle gud göra så mot?? För psykoser är ingen bra sak, men gud styr psykosen på dem. Kan vara att gud hämnas på djävular, låter ju som det enda rimliga.
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Lelle.
Mer
5 år 11 månader sedan #1044801 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet En bra fråga!
Jag vill inte tro att det är så, men det låter tyvärr som det enda rimliga.
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1044844 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet En bra fråga!
Fråga honom och läs detta i Bibeln Mark 3 sv.bibelsite.com/mark/3-21.htm tills kapitlets slut
Märk väl Jesus anhöriga gick för att ta vara på honom för de trodde att han var från sina sinnen men efter prövningarna i ödemarkerna lämnade åklagaren honom intill läglig tid.

OBS! En skinnägel förvarade vin i

Han sade inför dem som var i huset att var och en som trodde att han var från sina sinnen hade plats i det brinnande Gehenna,(soptippen utanför Jerusalem, där slängdes de avrättade samt de som inte hade råd med en grav) Han sade den som gör Guds Vilja är min moder, syster och broder. Jag tror starkt att han gjorde en gest med handen över de samlade, jo ni

I den stunden tog han avsteg från sin släkt

Sedan gå in i ditt sovrum och be (bön betyder samtal ) så har Jesus sagt att vi skall få svar, men Guds vägar är outgrundliga som det står

Så ta ett snack med farsan

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 11 månader sedan #1044848 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet En bra fråga!
Vännen det är inte bara Gud i det här, det är även de som aldrig får plats i himlen utan går direkt till undergången, tror du inte att de är ganska sura?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 11 månader sedan #1044905 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet En bra fråga!
Frågan är ju också exakt vad psykos är. Längre psykoser lär kunna förstöra i hjärnan, det kanske bara är en av kroppens skyddsmekanismer?!

Gud och Jesus är den räddning som jag är tacksam för. Psykossymtom förvillar mig och att samtidigt bli påverkad av abdar, rör till det.

Ett av svaren är att lita på Skriftens ord!
Mer
5 år 11 månader sedan #1044997 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet En bra fråga!
Det är nog så att Guds upplevelsen under psykos är en form av vanföreställning, men drabbar inte alla. Under psykos kommer ju ofta vanföreställningar av olika slag. Vanligast är nog förföljelse.